شناسهٔ خبر: 148411 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت؛

جذب سرمایه‌گذاری ۵۰ و ۲۰ هزار میلیارد تومانی خارجی و داخلی برای بنادر/موافقت با ساخت و بهره‌برداری از ۴ سازه دریایی

تخلیه کالا در بندر شهید رجایی جذب سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیاردتومانی خارجی و ۲۰ هزار میلیارد تومانی داخلی برای بنادر، تشکیل کارگروه سوخت دریایی، موافقت با ساخت و بهره‌برداری از ۴ سازه دریایی از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

جذب سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیاردتومانی خارجی و ۲۰ هزار میلیارد تومانی داخلی برای بنادر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به منظور تحقق اقتصاد دریاپایه تاکنون۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش‌ خصوصی در بنادر بازرگانی و ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد.

کارگروه سوخت دریایی تشکیل شد

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از تشکیل کارگروه سوخت دریایی خبر داد و گفت: الزامات جدید بین‌المللی در حال تغییر نوع و کیفیت سوخت کشتی‌ها است و در همین راستا، تبیین نقشه راه سوخت ناوگان دریایی و صنعت بانکرینگ امری بسیار مهم به شمار می‌رود.

موافقت با ساخت و بهره‌برداری از ۴ سازه دریایی

معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به دریافت و بررسی مدارک متقاضیان ساخت سازه ­های دریایی در بنادر کشور، از صدور موافقت اولیه کمیته صدور مجوز سازه های دریایی با احداث مارینا تفریحی در استان بوشهر خبر داد.

مطالعات کنترل پایش الکترونیکی آب‌‎های تحت‌نظارت کشورمان وارد فاز نهایی شد

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مطالعات کنترل پایش الکترونیکی آب‌‎های تحت نظارت جمهوری اسلامی ایران که از سه سال پیش آغاز شده، اکنون وارد فاز نهایی شده است.

سرپرست مدیریت ارتباطات و بین‌الملل سازمان بنادر و دریانوردی معارفه شد

در مراسمی با حضور مدیرکل حوزه مدیرعامل، بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی اصل سعیدی‌پور به عنوان سرپرست مدیریت ارتباطات و بین‌الملل این سازمان معارفه و از خدمات و تلاش‌های حسین خوشبخت قدردانی شد.

تخلیه‌ و بارگیری ۲۱ میلیون تنی کالا در بنادر خوزستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینک میزان تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بنادر این استان طی نیمسال نخست سال جاری معادل ۵.۴ میلیون تن بود، گفت: همچنین میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان خوزستان طی مدت مذکور معادل ۲۱.۳ میلیون تن بوده است.

رشد ۱۲۹ درصدی عملیات کانتینری کالا و ۲۱۵ درصدی ترانزیت کالا در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به رشد ۱۲۹ درصدی عملیات کانتینری کالا در بندر چابهار طی نیمسال نخست ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: ترانزیت کالا از بندر چابهار ۲۱۵ درصد رشد پیدا کرده است.

الحاق یک فروند شناور کنترل و بازرسی با اعتبار ۲ میلیون یورویی به بندر عسلویه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با هدف تقویت نظارت و اعمال حاکمیت دریایی در منطقه عسلویه یک فروند شناور کنترل و بازرسی با ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو اعتبار به ناوگان دریایی بنادر این استان افزوده شد.

مطالعات طرح پمپاژ آب به خلیج گرگان انجام شود

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان گفت: وزیر کشور در جریان بازدید از خلیج گرگان، خواستار آن شد تا مطالعات طرح پمپاژ آب به خلیج گرگان هرچه سریعتر انجام شود و این پروژه وارد فاز اجرایی شود.

خروج بقایای یک کشتی قدیمی از زیر گل‌ولای در کانال آشوراده بندر ترکمن

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان از کشف بقایای یک کشتی چوبی قدیمی در پی لایروبی کانال آشوراده بندرترکمن خبر داد و گفت: برای احیای مجدد اسکله‌های این بندر، بیش از ۱۳۰ هزار مترمکعب لایروبی انجام شد و هم اکنون آماده بهره‌برداری است.

انعقاد اولین قرارداد کنسرسیوم حمل و نقل کالای بندر امام خمینی(ره)

رئیس هیات مدیره کنسرسیوم شرکت‌های حمل و نقل کالای بندر امام خمینی(ره) از انعقاد اولین قرارداد این کنسرسیوم با شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای جابجایی ۱.۵ میلیون تن نهاده های دامی از این بندر خبر داد.

پیشرفت ۹۱ درصدی طرح احداث مسیرهای دسترسی داخلی و خارجی بندر سیریک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از پیشرفت ۹۱ درصدی طرح احداث مسیرهای دسترسی داخلی و خارجی بندر سیریک خبر داد و گفت: نصب فوندانسیون و پایه‌های سیستم روشنایی این مسیرها در حال تکمیل است.