شناسهٔ خبر: 148422 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیش‌بینی ۳ هزار میلیارد ریال برای اجرای قطعه انتهایی محور گیت ورودی منطقه آزاد ماکو تا ایواوغلی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: عملیات اجرایی ۱۱ کیلومتر دیگر از محور گیت ورودی منطقه آزاد ماکو تا ایواوغلی با سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده آغاز شده و با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در بازدید از عملیات راهسازی در محور گیت ورودی منطقه آزاد ماکو تا ایواوغلی، اظهار کرد: این طرح قطعه انتهایی محور ایواوغلی تاگیت ورودی منطقه آزاد ماکو بوده که زمینه سهولت دسترسی به منطقه آزاد ماکو را فراهم می‌کند و روند اجرایی قطعه انتهایی محور ایواوغلی تا گیت ورودی منطقه آزاد ماکو از مرداد امسال شروع شده و مدت زمان اجرای طرح ۲ ساله بوده است.

وی ادامه داد: این محور مهمترین مسیر ارتباطی کشور به ترکیه و اروپا و مهمترین و بزرگترین پایانه مرزی شمال‌غرب کشور بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت:  افزود: افزایش ایمنی، کاهش تلفات جاده‌ای و کاهش زمان سفر، روان سازی ترافیک حمل و نقل جاده‌ای و کاهش مصرف سوخت و استهلاک جاده‌ای از دیگر موارد مورد توجه در توسعه این محور بوده و توجه به توسعه راه‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی در اولویت است.

حمزه‌لو تاکید کرد: راه محور توسعه بوده و با توجه به این بخش می‌توان از ظرفیت ترانزیتی منطقه و سهولت دسترسی به منطقه آزاد ماکو و توسعه منطقه نهایت بهره‌برداری را کرد.