شناسهٔ خبر: 148426 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اخذ سند تک برگ برای ۳۲۶۰ هکتار از اراضی دولتی شمال سیستان و بلوچستان

عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اجرای قانون حدنگاری، سند مالکیت تک برگ در سالجاری برای سه هزار و ۲۶۰ هکتار از اراضی دولتی در محدوده و حریم شهرهای تحت پوشش این اداره کل صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: این اسناد بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار و در راستای تفاهم نامه فی مابین سازمان اسناد و املاک و با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی تاکید کرد: اخذ اسناد تک‌برگی در این حجم شفافیت امور ثبتی، پیشگیری از جعل اسناد مالکیت و ارائه خدمات بهینه توام با سرعت، دقت و کیفیت به شهروندان را به دنبال دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، بروزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از جمله اهداف مهم قانون جامع حدنگار عنوان کرد و گفت: در اجرای این قانون دریافت اسناد دیگری هم در دستور کار داریم و با برنامه ریزی و نامه هایی که تنظیم شده است این کار قطعا سرعت بیشتری می گیرد.