شناسهٔ خبر: 148429 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد بیش از ۳۴ میلیون وسیله نقلیه در راههای خراسان رضوی

اداره مدیریت راهها خراسان رضوی رییس اداره مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از تردد بیش از ۳۴ میلیون و ۴۳ هزار وسیله نقلیه در راههای استان خراسان ‌رضوی در مهر ۱۴۰۲خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان ‌رضوی، یوسف بنی‌اسدی رییس اداره مدیریت راههای استان گفت: بر اساس اطلاعات سامانه های حمل و نقل هوشمند در مهرماه امسال، ۳۴ میلیون و ۴۳ هزار و ۶۲۸ تردد وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشته است و بطور متوسط ۱۵/۷۵ درصد تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است.

وی افزود: متوسط تردد روزانه بین استانی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد کاهش داشته است و بیشینه تردد بین استانی در روز ۱۴ مهر ماه به تعداد یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۸۰۶  تردد بوده است.

رئیس اداره مدیریت راهها گفت: از مجموع تردد وسایل نقلیه در محورهای استان ۳۷ درصد وسایل نقلیه غیر بومی بوده که ۲۳.۹۷ درصد آنها بین ۱ تا ۳ روز در استان ماندگاری داشته اند و بیشترین تردد وسایل نقلیه غیر بومی مربوط به استان‌های تهران، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و اصفهان می‌باشد.

بنی اسدی در پایان اعلام کرد: در مهر ماه امسال استان خراسان رضوی هشتمین استان پرتردد کشور از نظر ورود و خروج بوده است.