شناسهٔ خبر: 148433 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان خبر داد:

آغاز طرح پاکسازی حریم راه‌های استان همدان

مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از آغاز طرح پاکسازی حریم راههای استان از زباله های پلاستیکی و... خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان) مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان ضمن اشاره به آغاز طرح پاکسازی حریم راههای استان از زباله های پلاستیکی و... گفت: زیباسازی و پاکسازی حریم راهها نیاز به یک فرهنگ سازی وسیع در سطح جامعه داشته که همه آحاد مردم در حفظ و پاکسازی حریم راهها باید نقش به سزایی داشته باشند.

آهکی افزود: از آنجا که حفظ و پاکسازی حریم راهها جزء وظایف همگانی بوده و می تواند نقش بسیار مهمی درامنیت جاده ها و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی ایفاء نماید ، این امر توسط این اداره کل با جدیت دنبال خواهد شد.

وی با تاکید بر اراده ملی همه مردم در زمینه پاکسازی حریم راه ها اظهار کرد: صیانت از حریم راه ها به منظور توسعه آتی راه و حفظ این سرمایه ملی ، از وظایف ذاتی عموم مردم است وبا توجه به حجم بالای ترافیک و تردد در محورهای ارتباطی استان همدان  حاشیه و حریم راه های این استان که پایتخت تاریخ و تمدن کشور می باشد ، همواره باید پاک و زیبا باشد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان در پایان گفت: راهداران پر تلاش این اداره کل بر اساس ماده ۷ آیین نامه حریم راه‌ها مبنی بر ریختن زباله ، نخاله ، مصالح ساختمانی روغن موتور و نظایر آن و یا نصب و استقرار تابلو یا هر شی دیگر در راه ها و حریم قانونی آنها در داخل و خارج محدوده ی قانونی شهر ها و همچنین هرگونه عملیات که موجب اخلال در امر تردد وسایل نقلیه می شود و نیز ایجاد راه دسترسی ممنوع می باشد ، به انجام وظایف قانونی و سازمانی خود می پردازند.