شناسهٔ خبر: 148442 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد؛

کسب مقام اول کشور در ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان توسط استان کرمانشاه

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: پایانه مرزی پرویزخان در ۶ ماهه نخست سال‌جاری توانسته است؛ مقام اول کشور را در ترانزیت ورودی کسب نماید.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) فریبرز کرمی اظهار داشت: پایانه مرزی پرویزخان با رشد ۹۱ درصدی تردد ناوگان و رشد ۹۰ درصدی تناژ توانسته است مقام اول کشور در ترانزیت ورودی به کشور را کسب کند.

وی گفت:طی ۶ ماهه سال‌جاری تعداد ناوگان ورودی به پایانه مرزی پرویزخان، ۴۲ هزار دستگاه با رشد ۹۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل و تناژ ترانزیت ورودی، ۱ میلیون و ۱۶۸ هزار تن است. در مقایسه با سال گذشته در همین بازده زمانی، رشدی ۹۰ درصدی داشته است.

کرمی درباره تناژ کالای بارگیری شده از پایانه مرزی پرویزخان به سمت اقصی نقاط کشور گفت: ۷۸۴ هزار تن کالا از پایانه مرزی پرویزخان با افزایش ۲۰۸ درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

وی عنوان کرد: طی ۶ ماهه نخست سال‌جاری، ۳۱ هزار خودرو ناوگان حمل و نقل کالا از پایانه مرزی پرویزخان، کالای مورد نیاز کشور را جابجا کرده‌اند که نسبت به سال گذشته، افزایش ۲۱۷ درصدی را شاهد هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه عنوان کرد: بیشتر تناژ جابجایی کالا از پایانه مرزی پرویزخان با افزایش ۳۹ درصدی در تناژ و ۳۵ درصدی در تعداد ناوگان و پایانه مرزی سومار با رشد ۲۷ درصدی در تناژ و ۲۱ درصدی در تعداد ناوگان طی ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته در همین بازده زمانی را در بین پایانه های مرزی استان کرمانشاه دارند.

کرمی در پایان افزود: جابجایی کالا از پایانه های مرزی استان کرمانشاه، ۱۳ درصد و تعداد ناوگان ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.