شناسهٔ خبر: 148455 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرکل بازرسی وزارت راه وشهرسازی:

بیست و سومین جلسه شورای مسکن استان خراسان جنوبی برگزار شد

شورای مسکن خراسان جنوبی بیست و سومین جلسه شورای مسکن استان خراسان جنوبی به ریاست استاندار و با حضور تیم بازرسی وزارت راه وشهرسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)بیست و سومین جلسه شورای مسکن استان خراسان جنوبی به ریاست استاندار و با حضور مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی ،تیم بازرسی مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور،معاون سازمان ملی زمین و مسکن ،مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی(دبیرشورا) و اعضای جلسه برگزار شد.
میرمحمدمودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی دراین جلسه بابیان گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: ۲۱ هزار و ۸۹۲واحد قرار واگذاری زمین در سطح استان با واجدین شرایط این طرح منعقد شده که بخشی از این تعداد مربوط به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی می باشد که تعداد ۹ هزار و ۴۱۵نفر در مرحله اجرای فونداسیون و حدود ۹۰۰ نفر در مرحله اتمام نازک کاری می باشند.
مودی در خصوص پرداخت تسهیلات مسکن نیز افزود:تا کنون ۷ هزار و۸۴۰ واحد در بانکهای سطح استان منجر به عقد قرارداد شده که در حوزه پرداخت تسهیلات نیازمند همکاری بیشتر بانکها هستیم.
وی ادامه داد:در اجرای قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت جوانی در استان خراسان جنوبی تاکنون  ۱۰ هزار و ۱۲۵ نفر ثبت نام کرده اند که تعداد ۴ هزار و ۱۸۵ نفر واجد شرایط و تکمیل پرونده نموده اند و حدود ۲ هزار قطعه زمین تا کنون واگذارو ۵ هزارو ۲۷۲ قطعه در سطح استان برای این طرح پیش بینی و در نظر گرفته شده است.در شهر بیرجند نیز با توجه به کمبود اراضی دولتی  الحاقاتی صورت گرفته و از ظرفیت اراضی روستاهای اطراف شهر نیز برای این طرح استفاده خواهد شد.
مودی تصریح کرد:از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون  ۴هزار هکتار از  اراضی برای سایتهای این طرح الحاق شده که نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت زیر ساختهای این طرح (آب ،برق و گاز)می باشد که با توجه به اینکه در کلیه شهرهای استان به جز شهر بیرجند واگذاری به صورت ویلایی می باشد هزینه این خدمات بیشتر می باشد. 
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد:با توجه به اقدامات صورت گرفته در حال حاضر در سطح استان شاهد کاهش قیمت مسکن در معاملات می باشیم که در صورت تسریع در پرداخت تسهیلات از سوی بانکها شاهد بهره برداری واحدهای نهضت ملی در سطح استان خواهیم بود.
از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه میتوان به بررسی عملکرد دستگاههای خدمات رسان در اجرای خدمات زیربنایی،عملکرد بانکهای عامل در اعطای تسهیلات نهضت‌ ملی مسکن و گزارش بازرسی و نظارت برمشاورین املاک استان اشاره کرد.