شناسهٔ خبر: 148520 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری همدان خبر داد;

آمادگی کامل راهداری همدان برای مقابله با بروز بحران های احتمالی

مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از آمادگی کامل عوامل راهداری همدان برای مقابله با بروز بحران های احتمالی سیل و... خبر داد:

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان  بیان کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی های فرا نرمال در استان و احتمال وقع پدیده سیل و ... تمامی تدابیر و هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی  همدان و استان های همجوارانجام شده است.

وی اظهار داشت: در همین راستا این اداره کل با برنامه ریزی های انجام شده  نسبت به تهیه لوله های کاروگیت و تحویل لوله ها به شهرستانهای تابعه جهت استفاده در مواقع بحرانی و تعریض پل ها و چند دهانه آبرو اقدام نموده و انعقاد قرار داد با پیمانکاران مربوطه بمنظور ساخت و تحویل باکس بتنی جهت استفاده مواقع بحرانی نیز انجام شده است.

آهکی ادامه داد: یکی از برنامه های ویژه این اداره کل پایش وضعیت پل ها و آبرو ها بعد از هر بارندگی می باشد که این اقدام می تواند نقش موثری در شناسایی، رفع بموقع خرابی ها و آب شستگی های احتمالی پل ها و آبروها را در پی داشته باشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده استان همدان افزود: پایش، کنترل و آب دهی  ۹ هزار و ۲۸۱ دستگاه پل و آبرو استان همدان جهت ثبت در سامانه جامع BMS انجام شده است به طوری که وضعیت آب دهی تمامی پل ها و آبرو استان قابل پیش بینی است.

وی در پایان گفت: امسال برای اولین بار ۹ اکیپ با استفاده از ۳ دستگاه بیل مکانیکی و ۶ دستگاه بیل بکهو در نقاط مستعد سیل استان مستقر شده اند و همچنین هزار و ۸۰۰ دستگاه پل و آبرو تنقیه و لایروبی شده اند.