شناسهٔ خبر: 148523 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یک ماه اخیر :

خط ‌کشی ۱۸۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی استان اصفهان

خط ‌کشی 1800 کیلومتر از جاده‌های ارتباطی استان اصفهان سرپرست اداره ایمنی راه‌ و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها، و کاهش تصادفات جاده ای در مسیرهای پُر تردد درطول یکماه گذشته ۱۸۰۰ کیلومتر از جاده‌های مختلف ارتباطی استان خط‌کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمدحسن محمدزمانی، سرپرست اداره ایمنی راه‌ و حریم اداره کل گفت: خط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، به طور مستقیم در دید راننده قرارگرفته و با وی حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند. خط کشی در راهها بخصوص در هوای مه آلود و شب نقش موثری در ارتقاء ایمنی،تعیین کننده حد و مرز مسیرهای عبوری و... را دارد و با توجه به افزایش ایمنی در محورهای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی، عملیات خط کشی در راههای شریانی و اصلی به صورت سه خطه است.

محمدزمانی ادامه داد: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، در مقاطعی از محورهای استان اجرا می‌شود.

وی افزود: این اداره کل در این راستا به‌ منظور افزایش ایمنی راه‌ها، رفع نقاط حادثه خیز، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باندهای رفت‌ و برگشت در نقاط بدون جداکننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیر پوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

سرپرست اداره ایمنی راه‌ و حریم اداره کل با اشاره به ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی از ابتدای سال جاری گفت: عملیات خط کشی و احیای خط ۱۸۰۰ کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی استان اصفهان با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال در شهرستانهای سمیرم، نائین، اردستان، لنجان و کاشان به اتمام رسیده است.

محمدزمانی افزود: در طی یکماه گذشته  ۱۸۰۰ کیلومتر از راههای استان خط کشی شده است و این عملیات تا پایان سال جاری در صورت مساعد بودن شرایط جوی نیز ادامه خواهد داشت.

وی در پایان یادآور شد: خط کشی محور شهرستانهای خور، گلپایگان و آران و بیدگل به طول ۹۰۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال آغاز شده است.

گفتنی است اصفهان دارای ۱۱۶۸۴کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.