شناسهٔ خبر: 148532 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

تسهیلات برای خرید اتوبوس و وَن اعطا می شود

تسهيلات براي خريد اتوبوس و وَن اعطا مي شود معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: خرید اتوبوس و وَن با کف سهم تسهیلات ۵۰ درصد قیمت امکان پذیر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: دولت سیزدهم اعتبار لازم برای نوسازی ناوگان جاده ای را فراهم کرده است و متقاضیان واجد شرایط می توانند از تسهیلات کم بهره برای خرید اتوبوس و وَن با کف سهم تسهیلات ۵۰ درصد قیمت برخوردار شوند.

شهرکی ثانوی در چهل و دومین جلسه کمیته راهبردی حمل و نقل جاده ای کشور در بخش حمل و نقل مسافر در تالار شهروند اصفهان ضمن محکومیت کشتار مردم بی دفاع غزه افزود: متقاضیان واجد شرایط می توانند ۷۰ درصد قیمت وَن و یا ۶۰ درصد قیمت اتوبوس را بصورت وام با بهره ۹ درصد دریافت کنند و برای این منظور با ۱۳ مجموعه تولیدی اتوبوس و وَن تفاهم نامه منعقد شده است البته این تسهیلات به اتوبوس های وارداتی نیز تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: صنعت حمل و نقل جاده ای، یک صنعت استراتژیک است که نقش موثری در توسعه و رُشد اقتصادی کشورها و تاثیر مستقیم بر بسیاری از زمینه ها از جمله گردشگری دارد و در اقتصاد کلان یک مولفه تاثیر گذار است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: زمانبندی ارایه خدمت، دسترس پذیری و عادلانه بودن هزینه خدمات در صنعت حمل و نقل جاده‌ای بعنوان یک زمینه اقتصادی بسیار مهم، سهم زیادی در اقتصاد حمل و نقل دارد.

وی یادآور شد: مدیریت حمل و نقل جاده ای می بایست مبتنی بر برنامه ریزی کلی حمل و نقل کشور باشد و تخصیص صحیح منابع، بهینه سازی‌ها، ارتقا ناوگان و کم کردن هزینه ها در این عرصه باید مورد توجه مسوولان و متولیان این صنعت قرار بگیرد.

شهرکی ثانوی اظهار داشت: توجه به زیرساخت ‌ها در این عرصه مهم است و با شفاف سازی هزینه ها و بکارگیری فناوری اطلاعات در این عرصه می توان کیفیت ارایه خدمات به مشتریان را ارتقا داد و موجب جلب تقاضا با پایبندی به مشتری مداری و رضایت مشتری شد.

وی یادآور شد: در حوزه حمل و نقل مسافر و تولید و عرضه این خدمت، با طیف وسیعی از سلایق و علایق از طرف مردم به عنوان مسافر مواجه هستیم که می توان آن را مزیتی برای صنعت حمل و نقل برشمرد که باید از آن استفاده شود.