علیرضا نصرآزادانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره میزان پیشرفت خط آهن تهران-همدان-سنندج گفت: اولویت شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای بهرهبرداری از این خط آهن ابتدا تکمیل قطعه تهران-همدان است چرا که تا این قطعه به سرانجام نرسد اتصال ریلی سنندج به همدان بهرهوری نخواهد داشت.
وی از پیشرفت ۹۵ درصدی زیرسازی مسیر تهران-همدان خبر داد و گفت: ۱۳۰ کیلومتر از روسازی این مسیر ۲۷۰ کیلومتری نیز انجام شده است و زمان بهرهبرداری از این پروژه بسته به میزان و زمان تخصیص اعتبارات برای این طرح دارد. بر همین اساس یادآور میشوم که امسال برای کل پروژه ریلی تهران-همدان-سنندج تخصیص ۲۰ درصدی صورت گرفته است.
معاون ساخت وتوسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور میزان تخصیص اعتباری امسال برای این پروژه را ۲۴ میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: بخش عمدهای از این رقم صرف پرداخت مطالبات پیمانکاران شده است و با این وجود پیمانکاران هنوز ۴۵ میلیارد تومان مطالبه دارند.
وی افزود: حد فاصل مسیر ریلی همدان-سنندج به سه قطعه تقسیم شده که قطعه نخست آن دارای پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی٬ قطعه دوم به دلیل وجود معارض و نبود منابع مالی پیشرفت ناچیز ۵ درصدی داشته و قطعه سوم این پروژه پیشرفت بالای ۹۰ درصد دارد.
این مقام مسئول در شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: کمبود اعتبار در این پروژه موجب شده که سرعت عملیات اجرایی با کندی مواجه شود و تزریق اعتبار متناسب با نیاز پروژه نیست و چنانچه اعتبارات به این پروژه برسد سرعت اجرا نیز بالا میرود./
نظر شما