شناسهٔ خبر: 14856 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

صفارزاده در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

آغاز تدوین برنامه اجرایی ایمن‌سازی حمل‌ و نقل جاده‌ای/ ایمنی در حمل و نقل٬ رکن نخست جذب گردشگر خارجی به ایران

محمود صفار زاده معاونت تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه تدوین برنامه اجرایی ایمنی‌سازی حمل‌ و نقل جاده‌ای در مرکز تحقیقات آغاز شده است گفت: امیدواریم کار تهیه پیش‌نویس اولیه این برنامه تا آخر سال انجام شود.

محمود صفارزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حمل و نقل را از ارکان اصلی توسعه ملی در دوران پسا تحریم خواند و با اشاره به ظرفیت خوب ایران برای جاده‌گردی و گردشگری جاده‌ای گفت: حمل و نقل جاده‌ای در ایران تاریخ ۳ هزارساله دارد٬ جاده ابریشم از کشورما می‌گذشت و آسیا را به اروپا وصل می‌کرد بنابراین بخش حمل و نقل می‌تواند تأثیر قابل ملاحظه‌ای در جذب٬ نگهداری و تشویق توریسم و ترانزیت داشته باشد.

وی افزود: اگر اتصالات شبکه ریلی کشور به کشورهای همسایه برقرار شود و گردشگر خارجی بتواند با قطار در زمان مناسب به ایران بیاید خیلی از گردشگران ترجیح می‌دهند با قطار سفر کنند چون در طول مسیر کشورهای مختلف را هم می‌بینند.

معاونت تحقیقات و فناوری مرکز تحقیقات راه٬ مسکن و شهرسازی ایمنی در حمل و نقل را رکن نخست جذب گردشگر خارجی به ایران خواند و یادآور شد: از آنجاکه انسان‌ها به جانشان بیش از هر چیزی اهمیت می‌دهند٬ اولین ملاک نزد یک گردشگر ایمنی حمل و نقل در سفر و مواجه نشدن با مشکل جابه‌جایی است بنابراین حمل و نقل در کنار فاکتورهایی همچون محل اقامت٬ نحوه خدمات‌دهی و هتل‌داری از فاکتورهای موثر در جذب توریسم به شمار می‌آید. پس اگر اقدامی موثر در زمینه ایمن‌سازی شبکه حمل و نقل به ویژه ایمن‌سازی حمل و نقل جاده‌ای انجام شود اثرات مثبتش به کلان اقتصاد کشور می‌رسد.

صفارزاده ادامه داد: هم اکنون تدوین برنامه اجرایی ایمنی‌سازی حمل‌ و نقل جاده‌ای در مرکز تحقیقات آغاز شده است که برای تدوین این برنامه از تمام تخصص‌های لازم در زمینه‌های علوم اقتصادی٬ علوم اجتماعی٬ فرهنگی٬ مهندسی ناوگان و استاندارد٬ کارشناسان حوزه خودروسازی استفاده می‌شود.

این استاد دانشگاه کاهش تلفات و تصادفات رانندگی را هدف تدوین برنامه اجرایی ایمنی‌سازی حمل‌ و نقل جاده‌ای خواند و افزود: امیدواریم کار تهیه پیش‌نویس اولیه این برنامه تا آخر سال انجام شود البته لازم به یادآوری است که در بخش تحقیقات و پژوهش نیز مشکلات اجرایی کم نیست./

نظر شما