شناسهٔ خبر: 148568 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در یکصد و سومین جلسه شورای مسکن استان اصفهان؛

روند رفع مشکلات و اجرای طرح‌های مسکن شهرستان نجف آباد زمان بندی شد

عکس اخبار شورای مسکن وباز افرینی اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در یکصد و سومین جلسه شورای مسکن استان چالش های پیش روی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان نجف آباد به صورت کامل بررسی و ضمن اخذ مصوبات لازم، زمان بندی هایی در بخش های مختلف انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ یکصد و سومین جلسه شورای مسکن استان اصفهان به ریاست سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان و با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران کل سایر دستگاه های اجرایی ذیربط و دیگر اعضا برگزار شد.    

در این نشست به بررسی چهار دستور کار پرداخته شد و ضمن مروری بر مصوبات گذشته این شورا، گزارشاتی از وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهرستان نجف آباد، وضعیت تامین زمین برای متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط شرکت عمران شهر جدید بهارستان، گزارشی از سوی بنیاد مسکن در خصوص الحاق اراضی به روستا جهت متقاضیان نهضت ملی مسکن و ... ارائه و تصمیم‌های لازم در این باره اتخاذ شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه پیرامون مباحث مطرح شده اظهار کرد: با توجه به اینکه مقرر شده است جلسات شورای مسکن استان بصورت موضوعی برگزار شود و هر جلسه، موضوعات مرتبط با یک شهرستان به صورت ریزبینانه بررسی شود لذا در این نشست وضعیت مسکن شهرستان نجف آباد به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و گزارشاتی از آخرین اقدامات بعمل آمده برای طرح‌های مسکن این شهرستان ارائه شد که مشکلات اجرایی این طرح‌ها تعیین تکلیف شدند و موادی نیز برای پیگیری‌های آتی به تصویب رسید.  

وی افزود: طی سفرهای شهرستانی با حضور مجموعه راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و سایر دستگاه های دخیل در حوزه مسکن، جلسات در شهرستان ها برگزار و مقرر شد این مباحث در حضور استاندار و مجموعه ستاد مرکزی مطرح تا مصوبات لازم اخذ و مشکلات با سرعت مرتفع شود.  

قاری قرآن گفت: براین اساس مباحث مرتبط با تامین زمین، مراحل ساخت پروژه ها، تحویل به متقاضیان، خدمات زیربنایی و تمامی مباحث مورد نظر در هر شهرستانی به صورت ریزبینانه بررسی و اتخاذ تصمیم می‌شود.  

وی افزود: با توجه به اینکه در شهر نجف آباد زمین دولتی موجود نیست، تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر یکی از مشکلات محسوب می شود لذا اراضی برای الحاق به محدوده شهری پیشنهاد و در این رابطه مصوباتی اخذ شد همچنین برای پروژه هایی که در حال ساخت هستند نیز برنامه ریزی بعمل آمد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در شهرهای دهق، علویجه و گلدشت تامین زمین شده است گفت: در شهرهایی که زمین تامین می‌شود یا به خود متقاضیان واگذار و یا به صورت انبوه، ساخت پروژه پیگیری می‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: چالش های پیش روی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان نجف آباد در جلسه شورای مسکن استان اصفهان به صورت کامل بررسی و ضمن اخذ مصوبات لازم، زمان بندی هایی در بخش‌های مختلف انجام شد.  

قاری قرآن بیان کرد: مطابق با گزارشاتی که ارائه شد در شهرستان نجف آباد بیش از ۱۶ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۳ هزار و ۶۰۰ متقاضی انصراف دادند و بالغ بر هشت هزار و ۸۰۰ متقاضی به دلیل نداشتن شرایط لازم رد درخواست شدند.  

وی افزود: از متقاضیان ثبت نام شده با بررسی های بعمل آمده بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر تایید شده اند که از این میزان ۷۵۹ نفر متقاضیان شهر نجف آباد هستند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تا کنون تخصیص زمین به ۵۷۷ نفر از متقاضیان حائز شرایط شهر نجف آباد انجام شده است گفت: پروژه در حال اجرا در حال حاضر دارای ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی است.  

وی گفت: در شهرستان نجف آباد افزون بر ۱ هزار نفر برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۴۸ متقاضی تایید شدند و تخصیص زمین برای ۱۶۳ نفر بعمل آمده است همچنین تخصیص و واگذاری زمین به پنج خانوار دارای ۳ و چهار قلو انجام شده است.