شناسهٔ خبر: 148575 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

ایجاد کارگروه تکمیل زنجیره ریلی کریدورهای شرق به غرب/صادرات ریلی یک‌هزار تن کالا از مرکز لجستیک آپرین

ریل مهم‌ترین اخبار ریلی هفته گذشته در حوزه حمل‌ونقل ریلی شامل ایجاد کارگروه تکمیل زنجیره ریلی کریدورهای شرق به غرب و صادرات ریلی یک‌هزار تن کالا از مرکز لجستیک آپرین می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار حوزه حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شرح زیر است:

ایجاد کارگروه تکمیل زنجیره ریلی کریدورهای شرق به غرب از چین تا ایران

وزیر راه و شهرسازی که در بیشکک به منظور شرکت در نشست نخست‌وزیران کشورهای عضو پیمان شانگهای به همراه معاون اول رئیس جمهور به سر می برد، از توافق برای ایجاد کارگروه تکمیل زنجیره ریلی کریدورهای شرق به غرب از چین به قرقیزستان، ازبکستان، ترکمنستان و ایران خبر داد.

تکمیل مسیرهای ترانزیتی، تسهیل مقررات و توسعه امکانات پشتیبانی بین اعضای پیمان شانگهای

وزیر راه وشهرسازی درحاشیه نشست نخست‌وزیران کشورهای عضو پیمان شانگهای درگفتگو با وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات قرقیزستان ضمن توافق برای راه‌اندازی مسیر ریلی از قرقیزستان تا ایران خواستار تکمیل مسیرهای ترانزیتی، تسهیل مقررات و توسعه امکانات پشتیبانی بین اعضای پیمان شانگهای شدند.

تحقق ۱۰۰۰ تنی صادرات ریلی به ترکیه از بندر خشک ریلی تهران

بارگیری چهارمین محموله صادراتی از مرکز لجستیک آپرین انجام شد و به این ترتیب ۱۰۰۰ تنی صادرات ریلی به ترکیه از این مرکز طی سال جاری محقق شد.

امضای نقشه‌های اجرایی راه‌آهن رشت-آستارا میان ایران و روسیه

معاون وزیر راه و شهرسازی از امضای نقشه‌های اجرایی راه آهن رشت-آستارا در دیدار با هیات روسی خبر داد و گفت: پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات قرارداد تجاری ساخت راه آهن رشت-آستارا حاصل شده است.

اتمام عملیات سوزن بندی ایستگاه ارژنگ

مدیرکل راه‌آهن یزد گفت: راستای احداث پروژه دو خطه بافق_ زرین شهر، عملیات توسعه و تغییر سوزن‌بندی ایستگاه ارژنگ به پایان رسید.

بازدید کارشناسان دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی سازمان بهزیستی کشور از ایستگاه راه‌آهن رشت

دبیرخانه ستاد مناسب سازی سازمان بهزیستی ضمن بازدید از ایستگاه راه‌آهن رشت، از تلاش‌های اداره کل راه‌آهن شمال۲ در فراهم سازی امکانات مناسب جهت بهره‌مندی توانخواهان و معلولان تقدیر کرد.

مانور مشترک راه‌آهن اراک و اداره راهداری آشتیان برگزار شد

مانور مشترک مدیریت بحران راه‌آهن منطقه اراک و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آشتیان برگزار شد.

حمل اولین محموله کنسانتره سنگ آهن از ایستگاه مهیار فارس

مدیرکل راه‌آهن فارس از حمل اولین محموله کنسانتره سنگ آهن از ایستگاه مهیار فارس خبر داد و گفت: حمل ۶۰۰ هزار تن بار در فاز اول هدفگذاری شده که تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن قابل افزایش است.