شناسهٔ خبر: 148577 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد؛

تکمیل ۶۰۰ واحد مسکونی نوسازی شده در کردستان

بازدید کردستان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ضمن بازدید از پروژه‌های بازآفرینی آماده افتتاح استان کردستان گفت: ۶۰۰ واحد مسکونی نوسازی در محلات و محدوده‌های شهرهای این استان آماده بهره‌برداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدآئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به استان کردستان، از برخی پروژه‌های بازآفرینی آماده افتتاح این استان بازدید کرد.

در این سفر یک روزه، از پروژه‌های سالن ورزشی سقف بلند شهرک امام خمینی قروه، احداث شبکه فاضلاب و بهسازی معابر محله قلعه قروه و... بازدید شد.

به گفته آیینی، ۶۰۰ واحد مسکونی نوسازی شده در محلات و محدوده‌های شهرهای این استان آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرده است: ۶۰۰ واحد مسکونی آماده افتتاح از مجموع ۳ هزار واحد در حال ساخت با اعطای یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت در محلات هدف بازآفرینی شهری در استان کردستان است.

همچنین در سفر دوم رییس‌جمهور به استان کردستان، ۶ پروژه بازآفرینی شهری با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال، شامل ۲ باب مدرسه، یک مجتمع خدماتی فرهنگی و ورزشی، یک سالن ورزشی چند منظوره و یک بوستان بزرگ و همچنین بهسازی و توسعه پیاده‌راه‌ها و بهسازی و آسفالت بیش از ۱۲۰ کیلومتر طول معابر خاکی با همکاری و همراهی شهرداری در شهرهای مختلف استان آماده افتتاح هستند.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، در استان کردستان حدود ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار محدوده هدف بازآفرینی شهری شناسایی شده است که در قالب بافت‌های ناکارآمد شهری، بافت فرسوده تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی است.