شناسهٔ خبر: 148609 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان خبر داد؛

تحقق ۷۰ درصدی هدف گذاری سال ۱۴۰۲ در اجرای آسفالت راه‌های روستایی هرمزگان

تحقق ۷۰ درصدی هدف گذاری سال 1402 اجرای آسفالت راه های روستایی استان اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی از آسفالت ۱۵۱ کیلومتری راه روستایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان طی ۷ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میثم نوبانی رئیس اداره نظارت بر ساخت راههای فرعی و روستایی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان با اشاره به انجام آسفالت ۱۵۱ کیلومتر از راه روستایی استان هرمزگان، از هدف گذاری آسفالت ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی استان خبر داد و گفت: تقریبا ۷۰ درصد آن محقق شده و طی همین مدت، عملیات زیر سازی و روسازی به طول ۳۳۶ کیلومتر انجام شده است.

نوبانی در تشریح پروژه‌ها بیان کرد: محل اجرای این پروژه ها محورهای پشت کوه و زیر کوه و نیکدشت در شهرستان بشاگرد، محورهای بن کوه و حارسین و تلخ اطهر در شهرستان بندرلنگه، دشت آزادگان و تنگصالحی و کوشاه جنوبی در شهرستان حاجی آباد، راه روستایی گامبرون به کانی در شهرستان قشم و توتنگ هماگ در شهرستان بندرعباس هستند.

وی افزود: طی همین مدت، بیش از ۱۸۰۰ تن قیر از طریق مشارکت با بسیج سازندگی سپاه با امضای تفاهم نامه جذب و در اجرای پرگژه های راه روستایی مصرف شده است.

نوبانی با ابراز امیدواری گفت: در مجموع امتیاز عملکرد هفت ماهه ابتدای سال این اداره کل در حوزه احداث و توسعه راههای روستایی ۱۰۰ ارزیابی شده است.

گفتنی است؛ استان هرمزگان دارای یکهزار و ۷۱۲ روستا و آبادی دارای سکنه است که تاکنون یکهزار و ۱۹۰ روستای آن، از راه روستایی آسفالته برخوردار شده‌اند.

از این تعداد روستا، یکهزار و ۳۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند که هزار و ۱۰۴ روستا معادل ۸۳ درصد از راه مناسب و آسفالته برخوردار شده اند. استان هرمزگان در مجموع دارای ۳۴ کیلومتر آزاد راه، ۷۷۷ کیلومتر بزرگراه، ۶۲۳ کیلومتر راه اصلی و سه هزار و ۲۰۲ کیلومتر نیز راه شریانی و فرعی و ۹۹۳۸ کیلومتر راه روستایی است.