شناسهٔ خبر: 148697 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رانندگان ناوگان حمل‌ونقل مواد معدنی در هرمزگان ملزم به دریافت بارنامه شدند

هرمزگان رئیس اداره کالای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: ناوگان حامل مواد معدنی و مصالح ساختمانی جهت جابه‌جایی اینگونه محمولات در مسیرهای جاده ای نسبت به دریافت بارنامه از شرکت‌های حمل‌ونقل کالا اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد صادق صابری رئیس اداره کالای اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از خسارات و خرابی های موجود در راههای فرعی و روستایی ناشی از فعالیت معادن و تردد قانونی ماشین آلات سنگین و بارهای غیر متعارف بوده و موجب کاهش شدید سطح سرویس و نارضایتی کاربران گردیده و لذا بر اساس صراحت و تعیین تکلیف رفع مشکلات راه در قانون بودجه سالجاری اجرای طرح ساماندهی حمل محمولات معادن و مصالح ساختمانی تحت صحابت بارنامه در استان اجرایی شده است.

صابری افزود: یکی از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح، ساماندهی تردد ناوگان حمل‌ونقل سنگین در سطح جاده‌های استان برشمرد و در ادامه گفت: با اجرای این طرح ضمن حمل محمولات اشاره شده با بارنامه و وصول عوارض دولتی، امکان کنترل اوزان حمل و جلوگیری از اضافه بار نیز میسر شود.

به گفته وی در حال حاضر تعداد ۷ دفتر صدور بارنامه ویژه معادن جهت سهولت دسترسی رانندگان به اخذ بارنامه، راه اندازی شده و رانندگان می توانند نسبت به بارنامه مواد معدنی از این دفاتر اقدام کنند.

وی افزود: با توجه راه اندازی گشتهای کنترل جاده ای و هماهنگی بعمل آمده با پلیس راه استان در صورت عدم دریافت بارنامه توسط رانندگان ،ضمن اعمال قانون تخلف راننده و مالک ناوگان به کمیسیون های مواد ۱۱ و ۱۴ ارجاع و برخورد قانونی صورت می گیرد.

لذا از تمامی رانندگان محترم درخواست می شود در صورت فعالیت در این حوزه و حمل محمولات مواد معدنی در تمامی جاده های استان الزاماً نسبت به دریافت بارنامه اقدام کنند.