شناسهٔ خبر: 148703 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسعه مسکن روستایی از اولویت‌های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: تامین اراضی در روستاها جهت ساخت منازل مسکونی به منظور تداوم تولید در حوزه تامین امنیت غذایی و همچنین تثبیت جمعیت روستایی و حتی مهاجرت معکوس به روستاها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در دیدار با مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به توسعه مسکن، گفت: تاکنون ۳۱۵ هکتار زمین در روستاهای آذربایجان‌غربی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن استان تحویل شده است.

وی افزود: این اراضی قابلیت ساخت بیش از ۳۳ هزار واحد مسکونی را دارد که در قالب طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان می‌شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: به لحاظ همکاری و  مساعدت دستگاه‌های اجرایی به خصوص سازمان جهاد کشاورزی استان و اداره کل منابع کل طبیعی در تخصیص اراضی حوزه های استحفاظی شهری و روستایی به طرح نهضت ملی مسکن و توسعه سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در تامین مسکن حمایتی فعالیت‌های ارزنده ای انجام شده است.

حمزه‌لو گفت: تامین زمین برای کارکنان دستگاهای دولتی در قالب طرح نهضت ملی مسکن و واگذاری به متقاضیان واجد شرایط در دستگاه‌های اجرایی با توجه به ظرفیت‌های اراضی موجود در اولویت کاری بوده و تمامی ظرفیت های خانه دار شدن آحاد مردم به خصوص کارکنان دولت فراهم شده است.