شناسهٔ خبر: 148705 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تامین اراضی با هدف توسعه سرانه آموزشی در اولویت کاری قرار دارد

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: توسعه سرانه آموزشی و زیرساخت‌های توسعه مدارس در سراسر استان با استفاده از ظرفیت‌های موجود به خصوص از طریق کمیسیون ماده ۵ استان و زمین های مازاد دستگاههای اجرایی استان در اولویت قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در جلسه هماهنگی توسعه فضاهای آموزشی استان که باحضور معاون امور عمرانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به لحاظ اهمیت تامین و توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی در سراسر استان بخصوص در مناطق کم برخوردار حاشیه شهری و روستایی از تمامی ظرفیت های قانونی برای تامین سرانه آموزشی و تحویل به اداره کل آموزش و پرورش استان اقدام شده است.

وی افزود: در راستای ارتقای سرانه آموزشی در استان بر اساس وظایف ذاتی این اداره کل در سال جاری تعداد ۹ مدرسه و فضای درسی در سراسر استان در مناطق کم برخوردار و پروژه های مساکن مهر در حال  ساخت است. 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در سال تحصیلی جاری ۵ مورد از مدارس در حال ساخت، به اتمام رسیده و تحویل دستگاه‌های بهره بردار شده است.

حمزه‌لو افزود: توسعه فضای آموزشی و پژوهشی موانع کند شدن روند رو به رشد را رفع کرده و این مساله در راستای ارتقای علمی در کانون توجه راه و شهرسازی آذربایجان غربی بوده و با جدیت دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی مرتبط با فعالیت‌های بازآفرینی شهری بوده که طرح‌های ساخت خانه محله، مدرسه، مرکز جامع سلامت، فضای ورزشی، کتابخانه و بهسازی معابر و ساماندهی فضاهای عمومی توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اجرا شده است.

یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه هماهنگی توسعه فضاهای آموزشی استان، اظهار داشت: با توجه به کمبود سرانه آموزشی در برخی از مناطق استان مشارکت کلیه دستگاه های اجرایی در تامین و ساخت فضاهای آموزشی لازم و ضروری است.

وی افزود: توسعه فضاهای آموزشی و سهولت دسترسی به این فضاها زمینه توسعه بیش از پیش استان را فراهم می‌کند و دستگاه‌های متولی باید بر این مساله اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی اضافه کرد: حمایت از طرح‌های توسعه دانشگاهی جهت تحقق اهداف آموزشی بسیار حائز اهمیت است و اقدامات لازم در این راستا باید انجام گیرد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: باید به این مساله توجه ویژه کرد که همکاری و تعامل بین دستگاه‌های اجرایی رمز توسعه استان است و  گسترش حمایت از طرح‌های توسه مراکز آموزشی مورد توجه بوده و در این راستا اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: توسعه فضای آموزشی  و تربیت نیروهای کارآمد و متخصص در راستای اعتلای اهداف نظام و پیشرفت همه جانبه بسیار حائز اهمیت است.