شناسهٔ خبر: 148712 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه در مراحل پایانی است

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه در ۶ گام تهیه و بررسی می‌شود که این مطالعات به تایید کارشناسی رسیده وآماده طرح در کمیسیون ماده ۵ است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان‌غربی)، سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در دیدار نماینده مردم ارومیه و نماینده مسیحیان آشوری کلدانی ایران و عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مطالعات بافت تاریخی شهر ارومیه از سال گذشته آغاز شده که این مطالعات در قالب طرح تفصیلی ویژه  در ۶ گام بررسی شده و در مراحل نهایی جهت تصویب در کمیسیون ماده ۵ است.

وی بیان کرد: این مطالعات شامل ۳۰۷ هکتار بافت تاریخی شهر ارومیه اعلامی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی بوده و در آینده سعی بر جایگزین معادل این محدوده در بافت فرسوده خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: با اتمام مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه ضوابط ساخت و ساز در جهت نوسازی مساکن موجود از نو طراحی خواهد شد و سعی بر آن است که حقوق مالکانه در آن حفظ شود. 

حمزه‌لو تاکید کرد: مطالعات طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی شهر ارومیه با هدف ساماندهی بافت تاریخی شهر ارومیه با رویکردهای تامین پایداری مساکن موجود و نوسازی آنها و تامین خدمات مورد نیاز شهری و رونق گردشگری و اقتصادی و ارتقاء کیفیت محیطی و ایجاد هویت شهری و فرهنگی انجام می‌شود.