شناسهٔ خبر: 148721 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات شهرستان دهاقان تاکید شد؛

برخورد قانونی با معاملات صوری املاک

کریم طیاری - اصفهان در نشست کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات شهرستان دهاقان بر اقدام قاطع و برخورد قانونی با معاملات صوری املاک تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ نشست کارگروه تنظیم وکنترل بازار املاک و مستغلات شهرستان دهاقان به ریاست علی جمشیدیان فرماندار شهرستان دهاقان و با حضور نماینده اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضای کارگروه و مشاورین املاک سطح شهرستان برگزار شد.  

هدف از این نشست ساماندهی مشاوران املاک، مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک بود همچنین تسریع در اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم (مالیات بر خانه‌های خالی) مورد تاکید قرار گرفت.  

در این جلسه با اشاره به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم دهاقان، که معاملات صوری و وضعیت افسار گسیخته نرخ اجاره مسکن، مغازه‌ها و املاک در شهرستان است، مقرر شد عدم تطابق بین عرضه و تقاضا با همکاری اتحادیه املاک شهرستان بررسی و برابر تصویب نامه شورای عالی مسکن اقدام قاطع و برخوردهای قانونی صورت گیرد.  

 برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی در خصوص قوانین و مقررات جدید برای مشاورین املاک در شهرستان دهاقان از دیگر مباحثی بود که مورد تاکید قرار گرفت.  

گفتنی است: عموم مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه الکرونیکی معاملات املاک و مستغلات کشور و بدون مراجعه به مشاورین املاک، کاملا رایگان و بدون پرداخت حق کمیسیون، نسبت به تنظیم اجاره نامه و اخذ کد رهگیری اقدام کنند.