شناسهٔ خبر: 148797 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی پروژه‌های نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت در نشست مشترک سرپرست راه و شهرسازی گیلان با فرماندار رودسر

بررسی پروژه های نهضت ملی رودسر در راستای بررسی روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن وطرح جوانی جمعیت در شهرستان رودسر، نشست مشترکی با حضور سرپرست راه وشهرسازی گیلان ، فرماندار شهرستان رودسر، مدیران کل اموال و املاک بنیاد مستضعغان و شهرک های صنعتی استان و شهرداران شهرهای شهرستان رودسر در دفتر فرمانداری این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(گیلان)، جلسه بررسی نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت شهرستان رودسر با حضور محمدرضا فلاحتگر سرپرست اداره کل راه وشهرسازی استان،فرماندار شهرستان رودسر، مدیران کل اموال و املاک بنیاد مستضعغان و شهرک های صنعتی استان و شهرداران شهرهای شهرستان رودسر در دفتر فرمانداری رودسر برگزار ودرخصوص رفع موانع ومشکلات چاره اندیشی شد.

در این جلسه محمد رضا فلاحتگر سرپرست راه وشهرسازی گیلان با ارائه گزارشی از اقدامات مسکن ملی در شهرستان رودسر گفت: بر اساس آمار اعلامی از سامانه مسکن ملی بالغ بر ۴۹۸۵ نفر در شهر رودسر ثبت نام کردند که از این میزان تعداد۱۹۰۱ نفر حائز ۴ شرط اعلامی هستند و ۸۶ نفر آورده خود را تکمیل کردند.

سرپرست راه وشهرسازی گیلان تعداد متقاضیان ثبت نامی رحیم آباد را ۲۰۶ نفر اعلام کرد که ۵۰ نفر آنها تایید نهایی شدند.

وی افزود: شهرستان املش نیز ۱۷۴۰ نفر ثبت نامی و۷۰۷ نفر تایید شده نهایی و بدون آورده دارد.

فلاحتگر از تلاش برای ساخت اولین شهرک مسکن ملی در رودسر خبر داد و گفت: تاکنون در استان گیلان شهرکی برای اقدام ملی مسکن اجرایی نگردیده است وامیدواریم با هماهنگی و ایجاد شرایط مطلوب بتوانیم اولین شهرک طرح اقدام ملی مسکن در رودسر را به انجام برسانیم.

وی طرح جوانی جمعیت را یکی ار اولویت های راه وشهرسازی عنوان کرد وگفت: تعداد پرونده های ثبت نامی طرح جوانی جمعیت در رودسر ۴۵ پرونده است که ۱۹ پرونده مورد بررسی ومشمول طرح جوانی جمعیت قرار گرفته اند و۵ پرونده نیز بدلیل واقع شدن در روستا جهت ادامه فرآیند به بنیاد مسکن استان ارجاع شده است.

سرپرست راه وشهرسازی گیلان با بیان اینکه ۱۱۹ هزار نفر در گیلان متقاضی طرح اقدام ملی مسکن هستند، افزود: از این میزان افزون بر۲۷ هزار نفر پالایش ومشمول طرح قرار گرفتند که از این تعداد برای۱۶هزار نفر در قالب ۱۸۱ هکتار، زمین تامین گردیده و۱۱هزار نفر نیازمند تامین زمین هستند.

وی میزان آورده مردم در استان را بالغ بر۶۸۸۴ نفر اعلام کرد و گفت: اقدامات صورت گرفته طرح اقدام ملی مسکن در گیلان به نسبت آورده مردم جلوتر است و از روند مطلوبی برخوردار می باشد.

فلاحتگر یکی ازمشکلات اساسی در استان را ثبیت بستر زمین عنوان کرد و افزود: با توجه به بافت زمین های گیلان ثبیت بستر سازی یکی از الزامات ساخت مسکن هست که هزینه زیادی در استان صرف این امر می شود.