شناسهٔ خبر: 148807 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان نظام یارانه‌ای امضا شد؛

تفاهم‌نامه همکاری برای تدوین و بازنویسی نشریات، ضوابط، آیین‌نامه‌ها و فهرست بهای نظام فنی و اجرایی کشور

تفاهم تفاهم نامه همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای کشور به منظور همکاری جهت تدوین و بازنویسی نشریات، ضوابط، آیین‌نامه‌ها و فهرست بهای نظام فنی و اجرایی کشور، همکاری جهت تدوین مباحث جدید و یا بازنویسی مباحث قبلی مقررات ملی ساختمان که به نوعی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آن کاربرد داشته باشد، امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر انجام فناورانه وظایف مختلف وزارت راه و شهرسازی و اجرای پروژه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف مجموعه این وزارتخانه، روز گذشته ۷ آبان، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری این مرکز و سازمان نظام صنفی رایانه‏‌ای کشور، گفت: ضریب نفوذ استفاده از فناوری‌های نوین و IT در ساختمان‌ها، حمل و نقل و راه به صورت فزاینده‌ای روبه افزایش است. با همین هدف، در سه سال گذشته همکاری‌های مطلوبی بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان نظام صنفی رایانه‏‌ای کشور در زمینه‌هایی همچون بازخوانی جلد دوم نشریه ۱۱۰، همکاری موثر در نگارش فصل اول جلد دوم نشریه ۱۱۰ و نگارش این دو فصل، دبیری و نگارش کامل نشریه ۷۵۰، درج مقالات تخصصی در نشریه فناوری‌های نوین و برگزاری جلسات تخصصی مرتبط جهت پیشبرد همکاری‌های چند جانبه وجود داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد تا با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک، زمینه‌های همکاری مرکز و سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای کشور، تدقیق شده و در جهت توسعه و به‌کارگیری روش‌های فناورانه در زمینه‌های مختلف اعم از ساختمان، ساخت و سازهای شهری، راه و حمل و نقل، گام‌های موثری برداشته شود.

حیدری توضیح داد: این تفاهم‌نامه با موضوع همکاری‌های علمی، مطالعاتی، تحقیقاتی، آزمایشگاهی و همچنین تعامل در تدوین مستندات در زمینه‌های مختلف کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)، پایش و هوشمندسازی در صنایع راه، مسکن و شهرسازی امضا شده و در دستور کار قرار می‌گیرد .

در ادامه این نشست هاشمی رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای کشور، گفت : هدف حوزه فناوری، بهره‌وری است. در واقع IT یک میان رشته است و هاب دانش صنایع مختلف محسوب می‌شود.

هاشمی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و ارتقای تعامل بعد از امضای تفاهم‌نامه، برای افزایش ضریب استفاده از فناوری‌های نوین در تمامی بخش‌ها و زیربخش‌های وزارت راه و شهرسازی گام‌های موثری برداشته شود.

گفتنی است تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای کشور به منظور همکاری جهت تدوین و بازنویسی نشریات، ضوابط، آیین‌نامه‌ها و فهرست بهای نظام فنی و اجرایی کشور، همکاری جهت تدوین مباحث جدید و یا بازنویسی مباحث قبلی مقررات ملی ساختمان که به نوعی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در آن کاربرد داشته باشد، امضا شده است.