شناسهٔ خبر: 148837 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان:

۳۸۵ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن استان کردستان در حال آماده سازی است

جهانگیر الیاسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در خصوص پیشبرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان کردستان گفت: ۳۸۵ هکتار زمین در حال آماده‌سازی و هزار و ۶۰۰ هکتار در مراحل مختلف تصویب کارگروه شورای عالی معماری و شهرسازی است.

جهانگیر الیاسی مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص پیشبرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان کردستان گفت: برنامه مسکن حمایتی ما ۳۶ هزار و ۷۰۰ واحد اما متقاضی تأیید شده ۹۰ هزار متقاضی است یعنی چیزی قریب به ۲/۵ تا ۳ برابر سهمیه ساخت مسکن حمایتی.

الیاسی ادامه داد: در میان ادارات کل از نظر تعداد متقاضی استان سوم اما از لحاظ جمعیت در رتبه هجدهم کشور هستیم که تکلیف ما را دوچندان کرده است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به چالش‌های موجود، افزود: از طرفی با مشکلاتی نیز مواجه هستیم برای مثال اراضی کشاورزی برای الحاق به محدوده شهرها مطابق قانون ممنوع است و  توپوگرافی استان خشن، کوهستانی و زاگرسی بوده  و بسیاری از اراضی قابلیت تبدیل به منطقه مسکونی ندارد.

وی یادآور شد: ۳۸۵ هکتار زمین در حال آماده‌سازی است و هزار و ۶۰۰ هکتار در مراحل مختلف تصویب کارگروه شورای عالی معماری و شهرسازی قرار دارد.

به گفته الیاسی به غیر از شهر مریوان که فعلا حدود ۲۰ درصد از متقاضیان تعیین تکلیف شده است، مابقی شهرهای این استان به موقع تعیین تکلیف شده اند.