شناسهٔ خبر: 148865 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بمنظور آمادگی راهداری زمستانی در دستور کار قرار گرفت:

بازسازی و تعمیر ماشین آلات راهداری مازندران

مازندران- محمدنژاد معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار داشت: با هدف اجرای بهبود روشها و ارتقاء کیفیت نگهداری ماشین آلات راهداری، ورهال ماشین آلات در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از مازندران محسن محمدنژاد با اشاره به اهمیت نگهداری و تعمیر ماشین آلات و تجهیزات راهداری اظهار داشت: سرویس کاری صحیح و استاندارد می تواند در افزایش طول عمر ماشین آلات موثر واقع شود و از توقف ناگهانی تجهیزات راهداری درزمستان جلوگیری کند.

 وی با تاکید بر ضرورت ایجاد برنامه مدون نگهداری ماشین آلات تصریح کرد: برای استفاده بهینه و افزایش طول عمر ماشین آلات و تجهیزات راهداری، اجرای یک برنامه دقیق امری ضروری است که در این راستا طرح مراقبت از آنها یکی از مواردی است که برای ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک این اداره کل به طور جدی انجام می گیرد.

محمدنژاد به ضرورت بازسازی ماشین‌آلات راهداری و حفظ توان آنها به عنوان یک سرمایه ملی بر آمادگی تجهیزات راهداری در فصول سال تاکید کرد و افزود: فن نگهداری صحیح و تعمیرات بموقع آنها در آمادگی ماشین آلات راهداری در همه فصول سال بخ ویژه در راهداری زمستانی نقش موثری خواهد داشت که در این زمینه اقدامات اساسی براساس ظرفیت موجود در دست اجراست.

وی گفت: با عنایت به درپیش بودن فصل سرما و ایام راهداری زمستانی این اداره کل تا کنون نسبت به تعمیر و اورهال ۵۳ دستگاه ماشین آلات ( سبک ، نیمه سنگین و سنگین ) شامل انواع سواری کمک دار و کامیونت و کمپرسی و کامیون های نمک پاش و همچنین گریدر، لودر، بیل مکانیکی اقدام کرده است.

وی گفت: در آستانه راهداری زمستانی اتخاذ تصمیمات صحیح و به موقع ،بهره گیری از امکانات و تجهیزات موجود منابع انسانی و منابع مالی، تأمین اعتبار لازم برای انجام فرآیندهای راهداری،‌ تأمین نمک لازم، تجهیز ماشین‌ آلات راهداری و تعمیر و بازسازی آنها، تهیه اقدامات و هماهنگی لازم برای ماشین‌ آلات راهداری، آمادگی کامل نیروهای راهداری، انجام بازدیدهای منظم و مستمر از راهدارخانه‌ها، جانمایی راهدارخانه‌ها، انجام هماهنگی‌ های لازم با ادارات هواشناسی در ارتباط با آمادگی با بحرانهای احتمالی از جمله مهمترین مواردی است که با همکاری و تعامل همکارانمان تا به اکنون صورت گرفته است.