شناسهٔ خبر: 148868 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان عنوان کرد؛

اهتمام مردم گلستان بر شناسایی بنگاه‌های مشاور املاک متخلف

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از همراهی مردم استان و ارائه ۵۳۰ مورد گزارش برای شناسایی بنگاه های مشاور املاک متخلف در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات با هدف ساماندهی بازار اجاره و مسکن همزمان با شروع فصل نقل و انتقالات در گلستان تشکیل شد.

وی افزود: اعضای این کارگروه در سه سطح صنفی، تعزیراتی و حکومتی و همچنین اطلاعاتی از بنگاه های مختلف استان بازدید می کنند.

ملک ادامه داد: در استان گلستان مجموعاً سه هزار و ۱۳۶ بنگاه مشاور املاک وجود دارد که تا کنون از هزار و ۶۷۱ بنگاه بازدید بعمل آمده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: طی این بازرسی ها ۳۰۴ پرونده تعزیزاتی برای بنگاه های متخلف ایجاد و ۱۴۷ واحد صنفی دارای تخلف پلمب شدند.

وی در ادامه گفت: از ابتدای فعالیت کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات تا کنون بنگاه های مشاور املاک متخلف مجموعاً دو میلیارد و ۴۰۲  میلیون تومان جریمه نقدی شده اند.

ملک یکی از راه های شناسایی واحدهای صنفی متخلف را گزارش های مردمی عنوان کرد و گفت: شهروندان می‌توانند در صورت تخلف مشاوران املاک به صورت حضوری یا تلفنی شکایات خود را ثبت کنند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: از ابتدای فعالیت کارگروه تا کنون ۵۳۰ گزارش مردمی در خصوص تخلفات بنگاه های مشاور املاک در سطح استان ثبت شده است.

وی افزود: این گزارش ها به دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان، اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و اتحادیه مشاوران املاک استان ارائه شده است.

ملک در انتها اظهار کرد: طی بازرسی های انجام شده از آغاز عملیات کارگروه تا کنون عمده تخلفات بنگاه های مشاور املاک عدم استفاده از مبایعه نامه کاغذی و عدم صدور کد رهگیری، نداشتن پروانه کسب و عدم نصب جواز کسب و نرخنامه در بنگاه املاک و در معرض دید مشتریان است.