شناسهٔ خبر: 148883 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد؛

تکمیل محور شهرکرد - بن - داران بخش عظیمی از ترافیک مرکز به جنوب کشور را پوشش می‌دهد

شهرکرد_بن_داران مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل محور شهرکرد - بن - داران بخش عظیمی از ترافیک مرکز به جنوب کشور را که در حال حاضر از استان های اصفهان و لرستان تردد می کنند، پوشش خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)،حسینعلی مقصودی مدیر کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: قطعه اول این محور در مسیر بن - داران از شهر بن تا لارک به بهره‌برداری رسیده و تلاش می‌شود قطعه دوم از لارک تا روستای شیخ شبان نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به چهارخطه شدن مسیر ارتباطی شهر بن، اظهار کرد: سیاست این اداره کل ادامه مسیر چهارخطه به سمت شهرستان فریدن(داران) در استان اصفهان است که بر این اساس در سفر ریاست جمهوری به استان تلاش خوبی صورت گرفت و در مصوبات سفر مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: با بکارگیری پیمانکار جهت تکمیل محور ذکر شده از شهر بن به سمت آزادگان در دو قطعه محدوده شهر بن تا لارک و لارک تا روستای شیخ شبان به طول ۱۳ کیلومتر، قطعه اول این محور به بهره‌برداری رسیده است و تلاش می‌شود قطعه دوم نیز به سمت روستای شیخ‌شبان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مقصودی ادامه داد: ساخت قطعات بعدی محور شهرکرد_بن_داران یعنی از روستای شیخ‌شبان به سمت سه راهی حیدری و روستای آزادگان نیز در سنوات بعدی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی محور شهرکرد_بن_داران، عنوان کرد: امیدواریم این پروژه در سفر دوم رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری نیز مورد توجه قرار بگیرد؛ چراکه با ساخت باند دوم این محور بخش عظیمی از ترافیک مرکز به سمت جنوب کشور که هم‌اکنون از استان‌های اصفهان و لرستان تردد می‌کنند می‌توانند از این مسیر که کوتاه‌تر است استفاده کنند.

حمید ربیعی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه پروژه ساخت محور شهرکرد_بن_داران از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است، اظهار کرد: این محور جزء پروژه‌های اولویت‌دار مشخص شد و در سفر ریاست جمهوری به استان ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی دو سال به آن اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و ۱۰ میلیارد تومان نیز به صورت اوراق به پروژه ساخت محور شهرکرد_بن_داران تخصیص یافت که با این اعتبار مسیر ۶ کیلومتری بن تا لارک به بهره‌برداری رسید؛ همچنین قسمت‌هایی از باند قدیمی که با باند جدید تداخل داشت اصلاح شد که در روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

ربیعی خاطرنشان کرد: جهت تکمیل محور شهرکرد_بن_داران به حدود ۸۰۰ میلیارد تومان و برای تکمیل قطعه دوم و سوم این محور نیز به حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.