شناسهٔ خبر: 148909 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده وزارت راه و شهرسازی در سفر به استان گلستان مطرح کرد؛

اقدامات استان گلستان در تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن اثربخش است

راه و شهرسازی گلستان نماینده وزارت راه و شهرسازی در سفر یک روزه به استان گلستان ضمن پایش عملکرد این استان در حوزه مسکن اقدامات گلستان را در تامین زمین قابل توجه و اثربخش دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، تیم پایش وزارت راه و شهرسازی، با حضور احسان مسعودی، عبدالله جعفری و هیأت همراه، در سفری یک روزه به استان گلستان عملکرد استان در حوزه ساخت مسکن در بخش های مسکن حمایتی، خودمالک، بافت فرسوده و مسکن روستایی را در جلسه ای بررسی کردند.

احسان مسعودی در حاشیه این جلسه گفت: در استان گلستان با توجه به کمبود زمین روش های متنوعی برای تامین زمین صورت گرفته که این اقدام قابل توجه است.

وی افزود: یکی از این روش ها تشکیل روستا شهرها است که با توجه به کسب مجوزهای لازم در استان برای این حوزه، روند انجام کار تسریع می شود.

نماینده وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: این موضوع در تولید مسکن در حوزه شهری نقش بزرگی خواهد داشت.

گفتنی است این جلسه با حضور مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی و سید محمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان برگزار شد.

در ادامه تیم پایش وزارت راه و شهرسازی از روند ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن در گرگان و آق قلا بازدید کردند.

احسان مسعودی، عبدالله جعفری و هیأت همراه از پروژه های ۱۸۰ و ۲۲۰ واحدی زیتون، ۱۰۲۵ واحدی و زمین قابل اجرای پروژه ۸۸۸ واحدی آسایش، ۴۸۸ واحدی آرامش و اراضی واگذار شده به متقاضیان جوانی جمعیت در گرگان بازدید به عمل آوردند.

همچنین نمایندگان وزارت راه و شهرسازی با حضور در شهرستان آق قلا از پروژه ۲۹۲ واحدی خوروش در این شهر بازدید کردند.

 این پروژه به صورت گروه ساخت و در زمینی به مساحت یک هزار متر مربع در حال احداث است.

در ادامه تیم پایش عملکرد وزارت راه و شهرسازی در این سفر یک روزه  از اراضی شهرک مسکونی یلمه خندان بازدید کردند.

گفتنی است طرح  این شهرک در زمینی به متراژ ۷۰۰ هکتار با پیش بینی ۱۸ هزار قطعه در دست اقدام بوده و پس از سیر مراحل قانونی به بافت الحاق می شود.