شناسهٔ خبر: 148928 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

روکش و بازسازی ۲۵ هزار کیلومتر جاده از محل منابع قیر در سال مالی گذشته

غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان هزینه‌های نگهداری راه‌های کشور و اشاره به تأمین منابع از مجرای تهاتر گفت: حداکثر نظارت صورت می‌گیرد و یکی از مصادیق توسعه نظارت، هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل است که در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیرمحمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در پانزدهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین آلات، ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان همایش گفت: در نگهداری و احداث راه‌ها، مهم‌ترین موضوع، تأمین قیر است که پروژه‌های وزارتخانه طی چندسال گذشته از طریق تهاتر تأمین شده است.

غفاری افزود: این موضوع که قانون مصوب مجلس و کار وسیعی بود، امسال با چالش مواجه شد اما در هیأت عالی نظارت در مجمع تشخیص مصلحت نظام حل شد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: بدیهی است اگر منابع نقدی بود و خرید قیر صورت می‌گرفت، بهتر بود، چراکه مطابق آمار، ما ۲۲۰ هزار کیلومتر و با احتساب راه‌های شوسه ۲۳۰هزار کیلومتر راه در کشور داریم که نگهداری آن‌ها بر اساس استانداردهای ملی که سهل گیرانه تر از استانداردهای بین‌المللی است،بالغ بر۲۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

به گفته غفاری سال گذشته مالی، ۲۵ هزار کیلومتر جاده از منبع قیر، روکش و بازسازی راه‌ها انجام شد و ۲هزار و ۵۰۰کیلومتر آسفالت از همین محل تأمین شد و از منابع عمومی در این خصوص هزینه نشد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که حداکثر اطمینان بخشی در سامانه  مرتبط و مراحل کار وجود دارد، افزود: نظارت ‌های قوی در ۷ مرحله در سامانه مرتبط موجود است و بحث‌های نظارتی در حال توسعه است.

غفاری یکی از مصادیق توسعه نظارت هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل عنوان کرد که در حال انجام است.