شناسهٔ خبر: 148950 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مانور تخلیه اضطراری توسط راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون برگزار شد

پدافند غیر عامل در تیران رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون از برگزاری مانور تخلیه اضطراری در این شهرستان همزمان با هفته پدافند غیرعامل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با اشاره به نام گذاری هشتم آبان ماه در تقویم ملی به عنوان روز پدافند غیرعامل از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در هفته پدافند غیرعامل هفتم آبانماه نیز به عنوان پدافند کالبدی حفاظتی از زیرساخت ها نامگذاری شده است.  

وی افزود: باتوجه به اینکه راه و شهرسازی به عنوان رئیس کارگروه کالبدی و زیربنائی شورای پدافند غیرعامل مصوب شده است لذا برنامه ریزی لازم بعمل آمد و مانور نقطه صفر با موضوع تخلیه اضطراری در اداره برق شهرستان تیران و کرون برگزار شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: در این مانور مدیریت بحران شهرستان، تیم‌های عملیاتی سازمان آتش نشانی، جمعیت هلال احمر، فرماندهی نیروی انتظامی، ناحیه مقاومت بسیح، اداره گاز، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و...  نیز حضور داشتند.  

وی هدف از این تمهید را تمرین میدانی، ایجاد بستر مناسب برای هماهنگی و همکاری بین سازمانی در هنگام برخورد با سوانح غیرطبیعی و بهره گیری از امکانات موجود عنوان کرد.  

کاشفی افزود: برگزاری چنین مانورهایی یک نوع آموزش خودمراقبتی در هنگام بروز سوانح غیر مترقبه است که می تواند مهم ترین عامل در زمان بحران باشد.  

وی بیان کرد: که بر اساس سناریو تدوین شده برای این مانور، همزمان با نشت گاز در اداره برق، عملکرد مدیریت و پرسنل اداره برق در خصوص نحوه تخلیه ساختمان، تماس با مراکز امدادی، قطع جریان برق و مدیریت صحنه تا رسیدن نیروهای امدادی رصد و سپس با ورود نیروهای امدادرسان و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان، تخلیه امن اضطراری در محلات یاد شده انجام و مجروحان نیز برای مداوا راهی مراکز درمانی شدند.   

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: در این تمهید راه و شهرسازی به عنوان رییس کارگروه زیربنایی و کالبدی و راهداری به عنوان رییس کارگروه حمل و نقل شورای پدافند غیرعامل شهرستان با تهیه سناریو، انجام هماهنگی های لازم، رصد عملکرد اعضا در مانور و نهایتا خنثی سازی نشست گاز ایفاء نقش داشتند.