شناسهٔ خبر: 148959 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری همدان خبر داد؛

آغاز عملیات اجرای شیار لرزاننده طولی و عرضی در محور همدان-بیجار

جواد نگاهداری معاون راهداری استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از آغاز عملیات اجرایی شیار لرزاننده طولی و عرضی در محور همدان-بیجار به منظور ارتقاء ایمنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان جواد نگاهداری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: محور همدان-بیجار به طول ۱۱۰ کیلومتر یکی از مسیرهای پرتردد و حادثه خیز استان همدان محسوب می شود که توسط شرکت ساخت و توسعه راهها در حال تعریض می باشد که این اداره کل با توجه به کمبود اعتبارات، حداقل الزامات ایمنی را در محور فوق انجام داده است.

نگاهداری تصریح کرد: از جمله اقدامات ایمن سازی محور مذکور شامل: خط کشی، نصب تابلو وعلائم، نصب دوربین های کنترل سرعت، ترانشه برداری، شانه سازی و تعدیل شیب شیروانی، روکش آسفالت،نصب سرعتکاه، ایجاد شیار لرزاننده طولی و عرضی، نصب رفلگتور و ... است که هرساله توسط اکیپ امانی اداره کل بصورت مستمر انجام می شود.

وی ادامه داد: این مسیر دارای علائم راهنمایی لازم از جمله تابلوهای هشداردهنده و انتظامی، چراغ چشمک زن، خط کشی، شیار لرزاننده، پارکینگ، رمپ ورودی است و مشکل و نقصی در این زمینه وجود ندارد.

معاون راهداری استان همدان اظهار کرد: براساس خواست کارشناسان سوانح پلیس راه، نصب ابزار کاهش سرعت(سرعتکاه) در طول مسیر و تقاطع ها به عنوان عامل هشدار و بازدارنده برای رانندگان نصب شده که طبق آمار پلیس راه بعد از نصب سرعتکاه آمار تصادفادت منجر به فوت سیر کاهشی داشته است.

وی با اشاره به کارگاهی بودن محور همدان -بیجار،از رانندگان خواست در هنگام تردد قوانین راهنمایی و رانندگی را مورد توجه قرار دهند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.