شناسهٔ خبر: 149016 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر:

۵۰ میلیارد تومان برای ایمنی راه‌های بوشهر هزینه شد

معاون راهداری و حمل ونقل جاده ای استان بوشهر معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: طی سال جاری ۵۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ایمنی و حریم راه‌های استان هزینه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) حمیدرضا حیدری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: طی سال جاری ۵۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ایمنی و حریم راه‌های استان هزینه شد. 

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۸۰ کیلومتر خط کشی در محورهای استان انجام و ۶ هزار و ۲۰۰ متر حفاظ بتنی (نیوجرسی) اجرایی شد. 

حیدری با اشاره به اهمیت تابلوهای ایمنی و اطلاعاتی راه‌ها جهت سهولت و ایمنی تردد گفت: بیش از ۱۰ هزار علایم افقی و عمودی ایمنی راه‌ها در نیمه نخست امسال در سطح جاده‌های استان نصب شد. 

وی اضافه کرد: همچنین در همین مدت بیش از ۱۵۰ متر مربع تابلو اطلاعاتی در سطح جاده‌های استان ایجاد و تعمیر شد. 

حیدری به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه حریم و ایمنی راه اشاره کرد و گفت: روشنایی بیش از ۶ کیلومتر و اجرای ۸ روشنایی نقطه ای، نصب ۴ دستگاه چراغ چشمک زن و یک کیلومتر ایمن‌سازی گاردریل از ابتدای سال اجرا شده و این روند ادامه دارد. 

معاون راهداری استان بوشهر همچنین با اشاره به ۱۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان یادآور شد: همه این نقاط در دست ایمن‌سازی است که ۵ نقطه آن تا کنون رفع خطر و مابقی نقاط نیز در دست اقدام می‌باشد. 

گفتنی است از مجموع ۴ هزار و ۴۴۹ کیلومتر راههای استان بوشهر، ۶۹۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۶۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۴۵ کیلومتر راه فرعی و ۲۰۴۹ کیلومتر راه روستایی است.