شناسهٔ خبر: 149023 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

توافق ۱۰۰۰ هکتاری برای ساخت مسکن دانشگاهیان/بهره‌برداری از خدمات روبنایی و زیربنایی ۱۰۳ پروژه به ارزش ۹۳۸ میلیارد تومان در شهرهای جدید

ببینید| دیدار وزیر راه و شهرسازی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تخصیص یکهزار هکتار برای ساخت مسکن دانشگاهیان، بهره‌برداری از خدمات روبنایی و زیربنایی ۱۰۳ پروژه به ارزش ۹۳۸ میلیارد تومان در شهرهای جدید و مذاکره با وزارت کشور برای پایش و نگهداری ساختمان‌های موجود، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی

وزیر راه و شهرسازی از پیگیری موضوع تفاهم این وزارتخانه با وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری برای ساخت مسکن دانشگاهیان و خوابگاه‌های متاهلی خبر داد و گفت: عملیات اجرای ساخت مسکن برای اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه در ۱۰۰۰ هکتار زمین قبل از اتمام امسال، آغاز خواهد شد.

توافق ۱۰۰۰ هکتاری برای ساخت مسکن دانشگاهیان

وزیر راه و شهرسازی به منظور تسریع در اجرای تفاهم‌نامه احداث مسکن برای اعضای هیات علمی، کارکنان و خوابگاه دانشجویی از اختصاص ۱۰۰۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن خبر داد.

پروژه ۱۱۰۰ واحدی مقاوم سازی شده مسکن قرچک آماده واگذاری است

وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از پروژه ۱۱۰۰ واحدی مسکن سبحان شهرستان قرچک گفت: پس از انجام آزمایشات و بازبینی‌های نظام مهندسی به منظور اطمینان از ایمنی ساختمان، واحدهای مسکونی عرضه خواهد شد.

ساخت واحدهای مسکونی دانشگاهیان بهمن ماه آغاز می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از آغاز ساخت واحدهای مسکونی دانشگاهیان از بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی در پردیس‌های اصلی و برای احداث مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه، اراضی خارج از دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

خدمات روبنایی و زیربنایی ۱۰۳ پروژه به ارزش ۹۳۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام اینکه احداث بیش از ۱۰۷ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور در حال انجام است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با تامین خدمات روبنایی و زیربنایی تعداد ۱۰۳ پروژه به ارزش ۹۳۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

۱۷۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها وارد فاز اجرا شد

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی شدن ۱۷۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن توسط آن بنیاد در شهرها خبر داد و گفت: در برنامه است تا ۱۰ هزار واحد مسکن شهری تا پایان سال تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

اجرای ۳۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اجرایی شدن ۳۳۰ هزار واحد نهضت ملی در روستاها از برنامه آن بنیاد برای واگذاری یک میلیون قطعه زمین به واجدان شرایط طی امسال و سال آینده خبر داد.

مذاکره با وزارت کشور برای پایش و نگهداری ساختمان‌های موجود

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت: برای بهبود روند شناسایی ساختمان‌های ناایمن لازم است از خدمات مهندسان دارای صلاحیت و آموزش‌دیده استفاده شود.

تکمیل ۶۰۰ واحد مسکونی نوسازی شده در کردستان

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ضمن بازدید از پروژه‌های بازآفرینی آماده افتتاح استان کردستان گفت: ۶۰۰ واحد مسکونی نوسازی در محلات و محدوده‌های شهرهای این استان آماده بهره‌برداری است.

سقف تسهیلات خرید و جعاله تعمیر مسکن از محل اوراق ممتاز افزایش یافت

سقف تسهیلات خرید و جعاله تعمیر مسکن از محل اوراق ممتاز موضوع ماده (۹) قانون حمایت از خانواده و جمعیت افزایش یافت.

ثبت ۸۰۰ هزار واحد مسکونی خودمالکی در طرح نهضت ملی مسکن

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در نشست تخصصی نهضت ملی مسکن، به تشریح وضعیت ساخت مسکن در استان‌های مختلف پرداخت و گفت: پیشرفت ساخت پروژه‌های مسکن در استان‌ها، به‌صورت هفتگی بررسی می‌شود.