شناسهٔ خبر: 149024 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

زمستان امسال یخ‌بندان و آب‌گرفتگی در چهارمحال وبختیاری بیشتر می‌شود

زمستان امسال یخ‌بندان و آب‌گرفتگی در چهارمحال وبختیاری بیشتر خواهد بود رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: پاییز و زمستان شاهد بارش نزولات الهی خواهیم بود اما دمای بالا سبب کاهش برف، افزایش باران و افزایش روان‌آب‌ها خواهد بود که موجب یخ‌بندان و آب‌گرفتگی در جاده‌ها می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری)، مهرداد قطره صبح امروز در قرارگاه زمستانه گفت: همه ساله با شروع فصل سرما جلساتی قبل از شروع بارندگی‌ها با همکاران برگزار می‌شود تا اطلاعات جمع‌آوری و بعد در اختیار کاربران قرار گیرد تا فعالیت لازم طبق بارش‌ها انجام شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: چندسالی است که شاهد تغییر اقلیم و ناهنجاری‌ها در بارش هستیم و به طور مثال سال گذشته پس از چندین سال شاهد بارش برف متری بودیم.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز بارش‌هایی در حد نرمال و حتی بیشتر را شاهد باشیم با این تفاوت که دماها بیشتر خواهد بود اما این امر به معنای عدم بارش برف نیست فقط ممکن است در حد سال گذشته شاهد برف نباشیم.

قطره با اشاره به اینکه امسال بارش‌ها به برف تبدیل می‌شود و تا اسفندماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: پاییز و زمستان شاهد بارش نزولات الهی خواهیم بود اما دمای بالا سبب کاهش برف، افزایش باران و افزایش روان‌آب‌ها خواهد بود که موجب یخ‌بندان و آب‌گرفتگی در جاده‌ها می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان با اشاره به اینکه پیش‌بینی بارش‌ها سه ماه است و در زمستان وضعیت بارش در بهار نیز مشخص می‌شود، بیان کرد: سامانه بارشی از شب چهارشنبه نواحی غربی را درگیر ‌کرده و تا یک‌شنبه در استان فعال است که عمدتا به صورت مایع و در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود و پایان هفته آتی نیز شاهد سامانه جدیدی خواهیم بود.

وی در پایان گفت: سه پایگاه هواشناسی جاده‌ای در استان مشغول فعالیت هستند که قرار بود ۵۰ ایستگاه هواشناسی در کل کشور اضافه شود که سهم این استان نیز یک پایگاه است و در حال حاضر در دست اقدام است.