شناسهٔ خبر: 149041 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

۸ پروژه بازآفرینی کردستان به ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است

آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۶۰۰ هزار واحد نوسازی شده در سطح استان کردستان و هشت پروژه بازآفرینی شهری در سکونتگاه‌های حاشیه‌ای و محروم شهرهای سنندج، کامیاران، بیجار، سقز و قروه به ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: طی روزهای آتی ۶۰۰ واحد مسکن مردمی نوسازی شده و هشت پروژه بازآفرینی شهری در سکونتگاه‌های حاشیه‌ای و محروم شهرهای سنندج، کامیاران، بیجار، سقز و قروه با ارزش بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت برای ساخت بیش از ۳ هزار واحد در بافت فرسوده استان کردستان پرداخت شده است که هم اینک ۶۰۰ واحد آن تکمیل شده و در روزهای آتی بهره‌برداری می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسای گفت: افتتاح مدرسه ۹ کلاسه در محله نایسر شهر سنندج با ۱.۴۵۰ متر مربع مساحت به ارزش تقریبی ۳۵۰ میلیارد ریال، افتتاح و بهره‌برداری از مجتمع خدماتی، فرهنگی و ورزشی در محله نایسر سنندج با ۱.۴۵۰ متر مربع مساحت و به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در استان کردستان خواهد بود.

به گفته آیینی، بهره‌برداری از بوستان بزرگ در محله اسلام‌آباد سنندج که جزو پروژه‌های اقدام مشترک با شهرداری به شمار می‌رود و با مشارکت ۷۰ درصدی شرکت بازآفرینی شهری ایران انجام شده است با وسعت ۲ هزار متر مربع و به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال، احداث مدرسه ۹ کلاسه در محله موسک مریوان به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال و با زیربنای۶۰۰ متر مربع، احداث سالن چند منظوره ورزشی در محله امام خمینی(ره) قروه با وسعت ۱.۴۵۰ متر مربع و به ارزش ۲۷۰ میلیارد ریال و اجرای شبکه فاضلاب و آسفالت معابر محله قروه از دیگر پروژه‌هایی است که به زودی افتتاح می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: علاوه بر این، پروژه ساماندهی بافت شهر بیجار شامل احداث پیاده‌راه خیابان‌های اردلان و شهدا در محله تخت و در راستای نوسازی و بهسازی فضای شهری و سبز به میزان ۱۰ هزار متر مربع و با ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال و ساماندهی معابر شهر بیجار به وسعت ۶ هزار متر طول و با ارزش ۸۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح است.

گفتنی است از دیگر اقدام‌های انجام شده در زمینه بازآفرینی شهری، بهسازی و آسفالت معابر خاکی واقع در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان کردستان است که برای بهسازی و آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شامل سکونتگاه‌های حاشیه‌ای شهرهای سنندج، مریوان، قروه و بیجار بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال قیر رایگان به شهرداری‌های شهرهای مذکور تخصیص یافته و بیش از ۳۵ کیلومتر طول بهسازی و آسفالت شده است.