شناسهٔ خبر: 149125 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کارگروه زیربنایی گلستان انجام شد؛

۴۸ دستور کار برای رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان گلستان با ۴۸ دستور کار و برنامه ر یزی برای اشتغال ۲۱۷ نفر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان گلستان طرح های مختلف احداث و توسعه واحدهای گلخانه‌ای، دامداری، باغبانی و توسعه فعالیت‌های گردشگری و صنعت و معدن مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با تصویب این پروژه‌ها زمینه اشتغال برای ۲۱۷ نفر از مردم استان ایجاد می شود.

ملک ادامه داد: ارزش ریالی این پروژه ها مجموعا بیش از دو همت برآورد شده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: طرح های مذکور پیش از مطرح شدن در کارگروه امور زیربنایی استان، در کمیته های تخصصی کارگروه در اداره کل راه و شهرسازی بررسی می شود.

ملک ادامه داد: چنانچه طرحی در کمیته تخصصی کارگروه با مخالفت روبرو شد، در کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمینی و محیط زیست استان مطرح و نظرات کارشناسی برای تایید یا رد آن توسط اعضای کارگروه اتخاذ می شود.

وی در انتها با تاکید بر بررسی طرح های ارسالی در کم ترین زمان، گفت: با تصویب این طرح ها زمینه اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در استان برای مردم استان فراهم می شود.

استاندار گلستان نیز در این جلسه بر پایش طرح های مصوب شده پس از اخذ مجوز سخن گفت و افزود: چنانچه طرحی به کارگروه زیربنایی استان ارائه می شود باید تمامی جوانب آن توسط کارشناسان و اعضای کارگروه بررسی گردد.

علی محمد زنگانه ادامه داد: ما در استان به دنبال اقتصاد سبز و اقتصاد متوازن هستیم و برای تحقق آن، تصویب طرح های اقتصادی باید با برنامه انجام شود.

وی افزود: برای پیشرفت پایدار در استان، اجرا و توسعه طرح های اشتغال زا و اقتصادی باید متناسب با زیرساخت های موجود در محدوده های شهری و روستایی صورت گیرد.