شناسهٔ خبر: 149218 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای تأمین مسکن شهر مهران عنوان شد:

طرح نهضت ملی مسکن شهر مهران به صورت ویلایی اجرا می شود

شورای تامین مسکن مهران.JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در جلسه شورای تأمین مسکن شهر مهران از آغاز احداث واحدهای ویلایی نهضت ملی مسکن شهر مهران در آینده نزدیک خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( ایلام) فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در جلسه شورای تأمین مسکن شهر مهران گفت: در شهرهای مهران و دهلران با توجه به تأمین زمین و پیش بینی تعداد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن زمین جهت احداث مسکن ویلایی در نظر گرفته شده که در شهر مهران در حال آماده سازی زمین مورد نظر و آماده سازی معابر آن هستیم و به زودی قطعات زمین جهت احداث مسکن به متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن این شهر واگذار خواهد شد.

وی افزود: برای احداث واحدها چند راه طبق قانون پیش بینی شده از جمله سپردن به کارگزار و پیمانکار برای احداث و سپردن به خود اشخاص و استفاده از تسهیلات بانکی برای ساخت توسط آنان، که البته هر کدام از روش‌ها نقشه احداث آماده شده و به متقاضیان جهت اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری ارائه خواهد شد.

دوستی هدف از تهیه نقشه ساختمانی واحد را تسریع روند اخذ پروانه ساخت، کم شدن هزینه اشخاص و مهمتر از همه رعایت یک معماری واحد در شهرسازی و زیبایی سیما و منظر شهری عنوان کرد و افزود: نمای بیرونی تمامی واحدهای احداثی و همچنین سطح زیربنا و حیاط و ... مشابه خواهد بود اما اشخاص می توانند فضای داخل ساختمان را به سلیقه خود با رعایت نکات فنی اجرا کنند.

مدیرکل راه شهرسازی افزود: در قالب نهضت ملی مسکن چند شیوه ابلاغ شده : یک بخش تامین زمین توسط راه و شهرسازی و واگذاری به کارگزار، یکی هم احداث در بافت‌های فرسوده و زمینهای شخصی جهت افرادی که تمایل داشته باشند از طریق تسهیلات نهضت ملی مسکن اقدام کنند.

دوستی خاطر نشان کرد:  ۲۷ درصد سطح شهر مهران با ۳۸درصد جمعیت شهر ساکن بافت فرسوده هستند که می توانند از تسهیلات طرح برخوردار شوند به تعداد هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان و تخفیف صدور پروانه و بسته تشویقی ۱۹گانه استفاده کنند. همچنین هر شخصی که در محدوده شهر مهران زمین و سند مالکیت دارد می تواند از این تسهیلات استفاده کند.