شناسهٔ خبر: 14934 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ايمن‌سازي محورهاي ارتباطي شهرستان نكا در مازندران/ روكش آسفالت محورهاي روستايي در سوادکوه

آسفالت رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان نكا در مازندران از اقدامات گسترده در خصوص ايمن‌سازي محورهاي تحت پوشش خود خبر داد. همچنین رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان سوادكوه از عمليات روكش آسفالت محورهاي روستايي شهرستان سوادكوه شمالي خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران، احمد علي‌آبادي ضمن اعلام اين خبر گفت: يكي از اهداف راه و شهرسازي استان ايمن‌سازي محورها جهت تامين سلامت كاربران جاده‌اي است.

علی‌آبادي در ادامه ضمن اعلام اين مطلب كه حفظ و نگهداري از راهها در كنار ايمن‌سازي جز وظايف ذاتي مجموعه راه و شهرسازي است افزود: مسئله ايمني در حمل و نقل جاده‌اي همواره از اهميت خاصي برخوردار بوده، لذا آمار تصادفات و ميزان خسارت‌هاي وارده اين موضوع را تاييد مي‌کند.

وي به اقدامات ايمن‌سازي اين اداره در سطح محورهاي تحت پوشش خود اشاره کرد و گفت: روكش آسفالت، ريزش و رانش‌برداري، حذف نقاط پرحادثه، جداسازي باندهاي رفت و برگشت، نصب علائم و تابلوهاي ايمني، خط كشي، نصب گاردريل، رفع خاموشي چراغ ها در سطح محورها و .... را تنها بخشي از اقدامات و فعاليت‌هاي ايمني اين اداره در سطح محورهاي نكا برشمرد. 

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان نكا عنوان کرد: در حال حاضر عمليات لكه‌گيري و شانه‌سازي محور نكا_ سد گلورد و همچنين عمليات اصلاح قوس و مرمت محور روستايي در مزار در دست اجراست.

رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان سوادكوه نیز از عمليات روكش آسفالت محورهاي روستايي شهرستان سوادكوه شمالي خبر داد و افزود: بيش از ۱۰ كيلومتر از محورهاي روستايي اين شهرستان بهسازي و آسفالت شدند.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان مازندران مهرداد زماني  ضمن اعلام اين خبر گفت: راه‌هاي مواصلاتي يكي از عوامل مهم و موثر در توسعه اقتصادي و اجتماعي هر كشور محسوب شده و از اين رو راه‌هاي روستايي به دليل اتصال روستاها و مناطق روستايي و عشايري به شهرها و مراكز صنعتي مي‌توانند نقش بسيار مهمي را در جا به جايي محصولات كشاورزي و دامي ايفاء کنند.

وي افزود: اين اداره در راستاي فعاليت‌هاي خود در زمينه ايجاد راه‌هاي روستايي ايمن، عمليات روكش آسفالت راه‌هاي روستايي برنجستانك، كتي لته _ فرامرزكلا، گاشكلا_ پاشاكلا، شارقلت _ امامكلا و دئوتك _ بورخاني به اجرا در آورد.

رئيس اداره راه و شهرسازي سوادكوه گفت: از ۷۸۶۳ كيلومتر راه روستايي موجود در مازندران، مقدار ۱۴۶ كيلومتر در شهرستان سوادكوه شمالي واقع شده است. 

نظر شما