شناسهٔ خبر: 149377 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر پایانه مرزی پرویزخان خبر داد؛

افزایش ۱۴۱ درصدی ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان استان کرمانشاه

حدریان مدیر پایانه مرزی پرویزخان مدیر پایانه مرزی پرویزخان گفت: طی ۷ ماهه سال‌جاری، ترانزیت ورودی پرویزخان ۱۴۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) امین حیدریان مدیر پایانه مرزی پرویزخان با بیان اینکه طی ۷ ماهه سال‌جاری، ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان ۱۴۱ درصد نسبت به سال گذشته در همین بازده زمانی افزایش داشته است، افزود: بارگیری کالای ترانزیتی از پایانه مرزی  پرویزخان توسط ناوگان حمل و نقل کالا ۲۸۰ درصد افزایش داشته است.

حیدریان از پایانه مرزی پرویزخان به عنوان یکی از مرزهای مهم کشور در زمینه توسعه صادرات نام برد و افزود: این مرز در توسعه روابط ایران و عراق نقش فراوانی داشته و بخش عمده ای از صادرات ایران به عراق از طریق این مرز انجام می شود.

وی افزود: پایانه مرزی پرویزخان؛ قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

حیدریان درباره تناژ ورودی به پایانه مرزی پرویزخان گفت: ۱ میلیون و ۵۹۹ هزار تن کالا به پایانه مرزی پرویزخان وارد شده که توسط ۵۵ هزار و ۵۷۳ ناوگان حمل و نقل کالا از این پایانه مرزی به اقصی نقاط کشور جابجا شده است.

مدیر پایانه مرزی پرویزخان درباره درصد تغییرات ۷ ماهه ترانزیت در پایانه مرزی پرویزخان گفت: ۲۰۳ درصد افزایش ناوگان ورودی، افزایش ۲۶۹ درصدی تناژ بارگیری از مرز به اقصی نقاط کشور و افزایش ۲۸۰ درصدی ناوگان بارگیری شده از پایانه مرزی پرویزخان از شاخص هایی است که در پایانه مرزی پرویزخان با رشد روبرو شده است.

حیدریان در پایان افزود: پایانه مرزی پرویزخان یک مسیر امن و ایمن برای صادرات کالا است و بیشترین تجار عراقی رغبت دارند تا از این مرز، مبادلات تجاری خود را به دلیل هموار بودن مسیر و داشتن راه دسترسی مناسب برای صادرات و حمل کالا انتخاب کنند.