شناسهٔ خبر: 149413 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد؛

افتتاح ۸۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد  

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه سفر به تربت جام گفت: ۸۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی عصر یکشنبه در سفری به شهرستان تربت جام که با حضور استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری انجام شد، گفت: در شهر تربت جام در چهار بخش موضوع مسکن مورد پیگیری قرار گرفت است. بخش اول افتتاح ۸۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) بود که ۸۰ واحد آن مسکن مهر باقیمانده ای بوده که با پیگیری ها و تفاهماتی که با اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام شده این ۸۰ واحد تکمیل و تحویل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد داده شد.

داعی افزود: بازدید از پروژه ۳۹ هکتاری سایت نهضت ملی مسکن انجام شد، آماده سازی این سایت توسط همکاران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حین اجرا است و تقریبا کار خاکی به مراحل انتهایی رسیده و در بخش زیادی جداول کار شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: پروانه حدود ۴۸۰ نفر از متقاضیان صادر شده است و بخشی از متقاضیان سایت فونداسیون ها و اسکلت را اجرا کرده اند، و بخشی از آن در مرحله اجرای سقف بوده اند. 

وی گفت: ظرفیت این سایت حدود ۲۲۰۰ واحد مسکونی است که تقاضای ما از مردم عزیز شهر تربت جام این است که هر چه سریع تر نسبت به اجرای عملیات فونداسیون این واحدها اقدام کنند. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: دو موضوع مطرح شد که موضوع تامین آب در این سایت فعلا تا اجرای شبکه شرکت آب و فاضلاب با تانکر آب مورد نیاز برای انجام عملیات ساخت را تامین کنند. و موضوع دوم تسهیلات بانکی بود.

وی بیان کرد: بازدید دوم از سایت ۱۸ هکتاری است که در این سایت حدود ۸۰۰ واحد پیش بینی شده و آماده سازی این سایت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حین اجرا است.

داعی در پایان گفت: در بخش چهارم جلسه عملیاتی و کاربردی در محل فرمانداری تشکیل شد و موضوعات مرور شد، برنامه زمانی حداکثر یک ماه برای شهرستان تدوین شده است و با محوریت فرماندار حداقل ۱۰۰۰ واحد فونداسیون تا ۲۵ روز آینده اجرا می شود و امیدواریم با پیگیری هایی که انجام می شود در شهرستان تربت جام روند نهضت ملی سرعت بیشتری بگیرد.

وی افزود: شهرستان تربت جام در ریل مشخصی در حوزه نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.