شناسهٔ خبر: 149416 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف تامین مسکن مناسب برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن؛

۳۶۰ واحد مسکن تا پایان امسال در اردبیل آماده افتتاح می‌شود

تا پایان امسال360 واحد مسکن آماده افتتاح خواهد شد مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۳۶۰ واحد مسکن با هدف تامین مسکن مناسب برای متقاضیان تا پایان سال جاری در اردبیل آماده افتتاح است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: امیدواریم در راستای خانه دار کردن متقاضیان مسکن با همراهی بانک‌های عامل و آورده متقاضیان در کنار افتتاح و بهره برداری از ۳۶۰ واحد مسکن تا آخر سال جاری، برای ۳۰هزار متقاضی مسکن در استان اردبیل تا پایان دولت سیزدهم سرپناهی مناسب را تأمین کنیم. 

وی گفت: با تشکیل منظم جلسات شورای مسکن استان تاکید بر این است تا واحدهای مسکونی متقاضیان نهضت ملی با کیفیت و مطلوبیت اجرا شده و در سریعترین زمان شاهد بهره‌برداری از آن‌ها باشیم. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به بازدید اکیپ‌های بازرسی نظارتی وزارت راه و شهرسازی از پروژه‌های متعدد نهضت ملی مسکن را یادآور شد و بیان کرد: به اذعان خود کارشناسان وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور، استان اردبیل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن جز ۶ استان موفق کشور بوده است. 

حیدری افزود: از ۱۱۸هزار متقاضی ثبت‌نام‌کننده در طرح نهضت ملی مسکن، ۴۳ هزار متقاضی به تأیید رسید که از این تعداد نزدیک ۳۰ هزار متقاضی اقدام به واریز مبلغ اولیه کرده و واریزی مرحله دوم و سوم نیز در مورد تاکید راه و شهرسازی استان اردبیل است. 

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اردبیل کاهش سود تسهیلات وعدم دریافت وثیقه مازاد از سوی بانک‌ها را بسیار مهم و ضروری اعلام کرد و گفت: سود دوران مشارکت باید به کمتر از ۲۳ درصدکاهش یافته و اعمال جرایم نقدی نیز از بین برود. 

حیدری ادامه داد: تا پایان سال۳۶۰ واحد مسکن آماده افتتاح خواهد شد و مابقی پروژه‌ها نیز در سال‌های آینده تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با قدردانی از حمایت استاندار اردبیل و دیگر مسئولان استانی بیان کرد: با قول مساعدی که مسئولان استانی و شهرستانی دادند، امیدواریم الحاق زمین و صدور پروانه برای واحدهای مسکونی نهضت ملی را شاهد باشیم تا در کنار مسکن، سایر پروژه‌های خدماتی نیز در این مجموعه‌ها راه‌اندازی شود. 

حیدری ضرورت ساماندهی مشاوران املاک را در استان با هدف جلوگیری از تخلفات احتمالی یادآور شد و ادامه داد: ما به نحوی عمل خواهیم کرد تا کوچکترین تخلف و سوداگری در استان به ویژه در طرح نهضت ملی مسکن رخ نداده و امکان بهره برداری سریع پروژه‌ها با کیفیت و مطلوبیت فراهم آید. 

وی افزود: واگذاری اراضی به شکل گروهی و انفرادی برای ۶۶۴ نفر مورد توجه بوده و در کنار آن انتظار می‌رود هزینه‌های آماده‌سازی که یک رقم سنگینی به شمار می‌رود، از سوی مسئولان کشوری تأمین شود. 

دبیر شورای مسکن استان اردبیل تصریح کرد: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات سعی می‌کنند موانع و مشکلات را برطرف کنند تا به سرعت این پرداختی‌ها انجام شود.