به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین، جواد حقلطفی گفت: این اداره کل در سالهای اخیر بخش زیادی از راههای حوزه استحفاظی استان قزوین به خصوص راههای شریانی را با استفاده از روکشهای حفاظتی اسلاریسیل و میکروسرفیسینگ بهسازی کرده است.
وی اضافه کرد: امسال نیز با توجه به مشکلات اعتباری و به منظور کاهش هزینههای اجرایی روکش آسفالت و اقتصادی کردن پروژههای بهسازی در راههای روستایی برای نخستین بار در کشور، آسفالت سطحی چیپسیل پلیمری و روکش حفاظتی اسلاریسیل و کیپسیل در حدود۲۴کیلومتر از راههای فرعی و روستایی استان اجرا شده و بهسازی بیش از ۱۵کیلومتر دیگر از این راهها در برنامه کاری قرار دارد.
وی اضافه کرد: آسفالت سطحی چیپسیل پلیمری ضمن کاهش هزینه عملیات بهسازی و صرفه اقتصادی بیش از ۵۰درصدی، موجب آببندی کامل ترک ها، افزایش چشمگیر ضریب زبری سطح رویه، احیای رویه، افزایش عمر بهره برداری سازه روسازی و کاهش میزان ۲۳درصدی مواد آلاینده در مقایسه با استفاده از آسفالت گرم میشود.
حق لطفی ادامه داد: لایههای روسازی راه در طول دوره بهره برداری، تحت تنشهای وارده ناشی از بارگذاری ترافیک و شرایط آب و هوایی به تدریج فرسوده شده و خرابیهایی در آنها پدید میآید، از این رو ضروری است با انجام عملیات نگهداری مستمر در طول عمر راهها، ضمن افزایش عمر روسازی از مضمحل شدن جسم راه جلوگیری شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان قزوین افزود: روش آسفالت چیپسیل پلیمری امسال در ۴.۷کیلومتر راه روستایی مشکینتپه-حیدرآباد در بوئینزهرا، ۴/۶کیلومتر در راه روستایی کوشکک-آتشانبار تاکستان، یک کیلومتر در راه روستایی فیض آباد بوئینزهرا، ۲.۷کیلومتر در محور مشکین تپه و ۴.۵کیلومتر محور فرعی زینآباد-قلعهگنجی-دانسفهان در بوئینزهرا و ۶.۲کیلومتر در محور فرعی بشر-دولتآباد قزوین-تاکستان اجرا شده است.