شناسهٔ خبر: 149439 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۷ ماه گذشته انجام شد؛

ثبت حدود ۶۹ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی

تردد حدود ۶۹ میلیون تردد طی ۷ ماه گذشته امسال در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی به ثبت رسید که نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، علی ربانی معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با  اعلام ثبت حدود ۶۹ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی طی 7 ماه نخست سال جاری، گفت: در این بازه زمانی، بیش از ۶ میلیون و ۴۶۳ هزار تردد در مبادی ورودی و بیش از ۶ میلیون و ۴۶۲ هزار تردد در مبادی خروجی استان به ثبت رسیده است که به ترتیب ۶.۵۳ درصد و ۶.۳۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

ربانی، محور چمن بید – جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس را دارای بیشترین تردد و محور گراتی – صفی آباد و بالعکس را دارای کم تردد ترین  برشمرد و افزود: محور بجنورد – آشخانه(کریک) ، میامی –گرمه(گرمه) و بالعکس بیشترین درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده اند.

به گفته این مسئول، محور شیروان – فاروج و بالعکس دارای بیشترین سرعت متوسط تردد و محور چمن بید – گرمه و بالعکس دارای بیشترین درصد تخلف سرعت غیرمجاز بوده است.

وی تصریح کرد: در ۷ ماه گذشته، بیشترین درصد تخلف فاصله غیرمجاز  در محور صفی آباد – گراتی و بالعکس و  چمن بید – جنگل گلستان (چشمه خان) به ثبت رسید.

ربانی ساعت اوج تردد در مهر ماه امسال را  ساعت ۱۱  الی  ۱۳ ذکر کرد و ادامه داد: بیشترین محور پرتردد طی این مدت شیروان- بجنورد و بالعکس با بیش از ۴ میلیون و ۵۸۱ تردد بوده است.