شناسهٔ خبر: 14945 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل اداره راه و شهرسازی بوشهر خبر داد:

افتتاح نیمی از مسکن مهر باقی‌مانده بوشهر تا پایان سال/ پایان پروژه مسکن مهر در نیمه اول سال ۹۵

مسکن مهر هرمزگان مدیرکل اداره راه و شهرسازی بوشهر از افتتاح بیش از نیمی از واحدهای مسکن مهر استان تا پایان سال جاری خبر داد.

فرزاد رستمی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص وضعیت مسکن مهر استان بیان کرد: استان بوشهر در کل دارای ۳۶ هزار و ۳۷۹ واحد مسکن مهر در شهرهای پایین و بالای ۲۵ هزار نفرجمعیت و شهرهای جدید است که تا کنون ۲۹ هزار و ۷۹۳ واحد آن افتتاح شده و ۶ هزار و ۵۸۶ واحد دیگر باقی مانده‌است.

رستمی در ادامه تأکید کرد: از تعداد کل مسکن مهر استان ، ساخت ۱۹ هزار و ۴۹ واحد آن مربوط به اداره‌کل راه و شهرسازی بود که تا امروز ۱۳ هزار و ۶۹۴ واحدآن  به متقاضیان تحویل داده شده‌است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر پنج هزار و  ۳۵۵ واحد در حوزه وظایف اداره‌کل در استان باقی‌مانده است، افزود: از این رقم، ۹۳۶ واحد در شهرستان‌های بوشهر و برازجان فاقد متقاضی بوده و در حال تعیین تکلیف است. یکهزار و ۵۲۱ واحد در شهر بوشهر، یکهزار و ۷۰۸ واحد در برازجان، ۱۷۵ واحد در خورموج و یکهزار و ۱۵ واحد در شهرستان گناوه نیز باقی‌مانده که تحویل آنها است.

رستمی در ادامه بیان کرد: از کل واحدهای موجود در استان تعداد پنج هزار و ۴۷۳ واحد تحت قرارداد تعاونی ۹۹ ساله، چهار هزار و ۲۸۵ واحد تفاهم‌نامه سه‌جانبه و ۲۶ هزار و ۶۲۱ واحد به صورت خودمالک هستند.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی بوشهر در این‌باره اضافه کرد: بحث زیربنایی اصلی‌ترین مشکل باقی‌ماندن واحدهای مسکن مهر در استان است، زیرا سطح آب زیرزمینی در بوشهر بالا بوده و امکان حفر چاه جذبی برای فاضلاب واحدها وجود ندارد به همین دلیل نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان برای اتصال فاضلاب مسکن مهر به شبکه فاضلاب کل استان نیاز است که درحال حاضر مهمترین مشکل ما برای تعویق در تحویل واحدهاست.

رستمی در پایان تأکید کرد که با وجود این مشکلات بیش از ۵۰ درصد از واحدهای استان تا پایان سال ۹۴ به مالکان تحویل داده شده و باقی‌مانده آن تا پایان نیمه اول سال ۹۵ واگذار می‌شود./

مجموع واحدهای مسکن مهر استان

بهره‌برداری شده

 

باقی‌مانده

 

 

زمان پایان کل پروژه

 

۳۶۳۷۹

۲۹۷۹۳

۶۵۸۶

نیمه اول سال ۹۵

نظر شما