شناسهٔ خبر: 149462 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح ۱۲ پروژه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تا پایان فصل جاری

طهماسبی رئیس اداره فنی و نظارت بر طرح‌های ادراه کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۲۳ پروژه عمرانی در استان فعال است که ۱۲ پروژه از این تعداد تا پایان فصل جاری به مرحله افتتاح می‌رسند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری)، مرتضی طهماسبی گفت: ۳ راهدارخانه مرکزی با زیربنای ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع، ۳ هزار مترمربع ساختمان اداری در شهرستان‌ها، یک پایانه بار، یک قرارگاه پلیس‌راه، ۵ پاسگاه پلیس راه و ۳۰ راهدارخانه بین‌راهی در سطح استان فعال و مشغول خدمت رسانی هستند.

رئیس اداره فنی و نظارت بر طرح‌های ادراه کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر ۱۸ پروژه عمرانی در استان فعال است که ۴ پروژه احداث اتاقک نگهبانی و دیوار محوطه راهدارخانه کارون ۴، احداث نمازخانه بین راهی گوشنگلی واقع در محور بروجن- لردگان، احداث اتاقک نگهبانی و دیوار محوطه میانکوه و تعمیرات دیوار محوطه دزک ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به تازگی تحویل و افتتاح شده‌اند.

۷ پروژه در مرحله انعقاد قرارداد

وی ادامه داد: همچنین ۷ پروژه احداث سوله ماشین‌آلالت راهدارخانه کارون۴، احداث سوله راهدارخانه فارسان و شلمزار، احداث نمازخانه بین‌راهی فرخ‌شهر، احداث ساختمان نگهبان و دیوار محوطه شلمزار و تعمیرات اداره راهداری اداره مالخلیفه احداث ساختمان اداری اداره‌کل، مهمان‌سرای گوشنگلی و احداث برج‌های نوری در راهدارخانه‌ها نیز در مرحله انعقاد قرارداد هستند.

طهماسبی بیان کرد: پروژه ساخت اغذیه‌سرای پایانه بار ۲۶ آذر شهرستان شهرکرد از پنجم فروردین سال جاری آغاز شد.

وی ادامه داد: این تغذیه‌سرا ساختمانی به مساحت ۲۰۰ مترمربع در محوطه ۵۰۰ مترمربع است که تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و زمان اتمام پروژه نیز تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره فنی و نظارت بر طرح‌های ادراه کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار کرد: پروژه‌های تعمیرات راهداری ناغان، تعمیرات انبار فرخ‌شهر، تعمیرات دیوار محوطه و اتاقک نگهبانی اداره شهرستان کوهرنگ نیز تا پایان فصل جاری تمام و به بهره‌برداری می‌رسند و احداث ساختمان اداری شهرستان لردگان نیز به تازگی شروع به کار کرده‌اند که تا کنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا آخر سال آینده به پایان می‌رسند.

طهمسابی  گفت: پروژه‌های عملیات تکمیلی ساختمان اصلی و محوطه سازی پاسگاه پلیس‌راه بروجن- لردگان، احداث سوله اداری راهدارخانه مرکزی شهرستان شهرکرد، احداث سوله راهدارخانه شاه‌منصوری با ورق خودنگهدار و احداث سوله شن و نمک شهرستان اردل به ترتیب ازسال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ آغاز به کار کردند که در حال حاضر ۸۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تا آخر فصل جاری به پایان می‌رسند.

وی ادامه داد: پروژه‌های احداث ساختمان‌های اداری شهرستان سامان و شهرستان بن نیز در مرحله مناقصه قراردارند که پس از تحویل زمین جدید توسط اداره‌کل راه و شهرسازی آماده عقد قرارداد و کلنگ‌زنی می‌شوند.

رئیس اداره فنی و نظارت بر طرح‌های ادراه کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در پایان با بیان اینکه کل پروژه‌های در دست اقدام حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارند، گفت: بهسازی وتکمیل ساختمان اداری جدید اداره‌کل نیز در دستور کار است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.