شناسهٔ خبر: 149473 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی:

سایت فریمان جزو سایت‌های پیشرو در طرح نهضت ملی مسکن است

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی  مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به همراهی استاندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و مدیران و مسئولین استانی و محلی از سایت نهضت ملی مسکن فریمان بازدید و سایت فریمان را پیشرو در طرح نهضت ملی مسکن ارزیایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: کل سایت بازدید شده ۲۵ هکتار که سهم راه و شهرسازی حدود ۱۶ هکتار است، این سایت دارای ۴۷۸ واحد گروه ساخت، ۱۳۲ واحد انبوه ساز و ۹۰ قطعه جوانی جمعیت است.

داعی اظهار کرد: در این سایت، ۳۵۰ قطعه حدودا ۱۶۰ متری برای ۷۰۰ نفر در نظر گرفته شده و علاوه بر آن حدود ۹۰ قطعه بصورت اختصاصی برای مشمولین طرح جوانی جمعیت در نظر گرفته شده است که عملیات آماده سازی و اجرای خدمات زیربنایی به کمک وزارت راه و شهرسازی، صندوق ملی مسکن و همت مدیران استان و شهرستان، انجام شده و در مراحل پایانی است. 

وی افزود: از عملیات  آماه سازی فقط اجرای  آسفالت باقی مانده، و امور آب، برق و گاز و فاضلاب انجام شده است.

داعی در بحث الگوی ساخت، تصریح کرد: در داخل این سایت ، پروژه انبوه سازی و هم کار مردمی سازی در قالب گروهای  ساخت دو نفره وجود دارد و پیشرفت نهضت ملی مسکن به نقطه مطلوبی رسیده  و برخی از واحدها تا ۸۵ درصد هم پیشرفت فیزیکی دارند. 

گفتنی است در پایان این بازدید جلسه شورای مسکن استان در شهر فریمان به میزبانی فرمانداری و به ریاست نظری استاندار خراسان رضوی برگزار و آخرین وضعیت نهضت ملی این شهرستان، مطرح مشکلات احصا و در جلسه رفع مانع شد.