شناسهٔ خبر: 149504 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انجام مطالعات نوسازی و ایمن سازی بافت فرسوده در شهرهای جنوب آذربایجان غربی

دکتر حمزه لو معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: مطالعات بافت فرسوده و ناکارآمد شهرهای جنوب استان در جهت ترویج و تشویق نوسازی در محلات هدف بافت‌های مذکور در مراحل بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، رسول عطایی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در جلسه بررسی مطالعات نوسازی و ایمن سازی بافت فرسوده در شهرهای آذربایجان غربی، اظهار کرد: در راستای تبیین و تشریح و اجرایی شدن سیاست‌ها و ضوابط تشویقی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، بحث و اقداماتی تصویب و جهت اجرا با شهرداری‌ها به اشتراک گذاشته شد. 

وی اظهار داشت: اجرایی شدن مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص نقاط شهری جنوب استان مبنی بر اعمال سیاست‌های تشویقی توسعه عمران محلات هدف بازآفرینی در شهرهای جنوب استان پیگیری و دنبال می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: در ادامه این مطالعات مقرر است از طریق مهندسین مشاور در شهرهای دارای بافت تاریخی که با بافتهای فرسوده همپوشانی دارند تجدید نظر اساسی صورت گرفته و اقدامات لازم در خصوص بازسازی بافت‌های فرسوده محلات هدف صورت گیرد.

عطائی افزود: همچنین معادل مساحت بافت‌های تاریخی، بافت‌های فرسوده جدید شناسایی و تصویب خواهند شد.