شناسهٔ خبر: 149544 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تامین زمین مسکن حمایتی برای ۷۳ هزار نفر در استان خراسان جنوبی

مسکن حمایتی خراسان جنوبی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از تامین زمین مسکن حمایتی برای ۷۳ هزار نفر در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی) میرمحمد مودی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اعلام تامین زمین مسکن حمایتی برای ۷۳ هزار نفر در استان اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن برای ۷۳ هزار نفر مسکن حمایتی تکلیف شده و مقرر شد راه و شهرسازی زمین را برای واجدین شرایط با استعلام فرم ج سبز تامین کند که تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

مودی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۱ هزارو۲۶۴ زمین مورد نیاز به متقاضیان واگذار شده، افزود: جلسات شورای مسکن در شهرستانهای استان برگزار شده و تاکنون سه هزار و ۸۷۰ هکتار را در قالب ۴۷ سایت با جمعیت پذیری ۲۷۱ هزار نفر معادل ۷۳ هزار واحد بوده که زمین موردنیاز آن را تامین کرده ایم.

وی گفت: تاکنون طراحی ۴۳ سایت با هزار و ۵۳۴ هکتار را انجام داده ایم و قراردادهایی را با متولیان امر منعقد کرده ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در هزار و ۵۰۰ هکتاری که آماده سازی آن را در دست اجرا داریم به طور متوسط حدود ۱۶.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داریم، افزود: هم اکنون ۶ سایت آماده انجام عملیات آسفالت است و از خدمات آب و برق نیز بهره مند است.

مودی تصریح کرد: از ۴۰ سایت نهضت ملی مسکن  ۹ سایت از نعمت آب بهره مند شدند ۱۶ سایت خدمات برق رسانی انجام شده و ۹ سایت هم گاز دارند که پیشرفت متوسطی دارند و آمادگی داریم تا موضوع آسفالت آن‌ها را انجام دهیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی گفت: تا به امروز تعداد ۱۶ هزارو۴۳۵ پروانه ساخت صادر شده تعداد۹ هزار و۸۶۴ واحد در مرحله اتمام فونداسیون تعداد ۶ هزارو۵۰۴ واحد درمرحله اتمام اسکلت و سقف تعداد۳ هزار و ۵۱۹ واحد در مرحله اتمام سفتکاری و تعداد هزار و۴۹۸ واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد.