شناسهٔ خبر: 149548 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد

نصب ۱۰۲ کیلومتر بلوک مفصلی در آزادراه زنجان-قزوین

راهداری زنجان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ایجاد روشنایی در نقاط پرتصادف، نقاط مه‌گیر، تقاطع‌ها و نقاط اصلی از اولویت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (استان زنجان)، جعفر قزوینیان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص میزان تاثیر روشنایی در تصادفات عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، تاثیر روشنایی در تصادفات ۵ الی ۶ درصد است.

وی افزود: ایجاد روشنایی در نقاط پرتصادف، نقاط مه‌گیر، تقاطع‌ها و نقاط اصلی از اولویت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

قزوینیان توسعه گاردریل‌ها، بلوک مفصلی و تابلوهای هشدار را از جمله مهم‌ترین پارامترهای ارتقا دهنده ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ها دانست و گفت: از جمله اقدامات صورت گرفته در این خصوص نصب ۱۰۲ کیلومتر بلوک مفصلی در آزادراه زنجان-قزوین است که تاثیر بالایی در ارتقا ایمنی دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: ایجاد روشنایی نقطه‌ای در برخی نقاط اصلی و مه‌گیر و تقاطع‌هایی پر تصادف از برنامه‌های اولویت‌دار راهداری است.