شناسهٔ خبر: 149550 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۷ ماه گذشته انجام شده است؛

صدور بیش از ۷ هزار برگ بارنامه گندم در استان زنجان

راهداری زنجان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در ۷ ماه گذشته ۷ هزار و ۲۶۵ برگ بارنامه گندم در استان زنجان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( استان زنجان)، علی مدقالچی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان اظهار کرد: در ۷ ماهه امسال، ۷ هزار و ۲۶۵ برگ بارنامه گندم در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷۰ درصد رشد داشته است و امسال ۱۸۷ هزار و ۱۹۹ تن گندم از مبداء استان حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در ادامه عنوان کرد: حمل و نقل جاده‌ای در دو گروه حمل بار و مسافر به مردم خدمات می‌دهد که براساس آمارنامه رسمی، حدود ۵ هزار و ۹۳۱ کامیون در استان زنجان به حمل بار مشغول هستند و ۷۹ شرکت حمل بار در این حوزه فعالیت دارند.

مدقالچی با اشاره به اینکه حدود ۸ هزار و ۳۷۲ راننده در بخش حمل و نقل بار استان مشغول به کار هستند، افزود: عمده بار حمل شده طی ۷ ماه گذشته خاک معدنی، کیک باطله روی، سیمان، کنسانتره، سنگ آهن، شمش آهن، گندم، نفت و گاز، مفتول آهنی، اسید و میلگرد بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری با اشاره به اینکه ۳۷ شرکت مسافربری در این استان در حال فعالیت و خدمات‌رسانی به مردم و مسافران هستند، تصریح کرد: ۷۲۸ هزار و ۵۷۶ نفر مسافر نیز در ۷ ماهه گذشته جابجا شده‌اند.

به گفته این مقام مسئول، از ابتدای امسال تاکنون ۳۴ جلسه کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ برای تخلفات رانندگان و شرکت‌ها برگزار شده که منتج به صدور ۲۹۴ رای شده است.